על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.

מבחנים בתולדות האומנות

מתוך סיכומונה, אתר הסיכומים החופשי.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הגרסה להדפסה אינה נתמכת עוד וייתכן שיש בה שגיאות תיצוג. נא לעדכן את הסימניות בדפדפן שלך ולהשתמש בפעולת ההדפסה הרגילה של הדפדפן במקום זה.

היבטים בהבנת האמנות על רקע העולם המודרני

ענה על 5 שאלות מבין השאלות 1-9 {לכל שאלה 20 נק'}

שאלה מספר 1 השווה בין הנשיקה של ברנקוזי מול "ראש בנוי" של נחום גאבו.

א. ציין/י באיזו טכניקה ומאילו חומרים נעשה כל פסל (4 נק') ב. השווה/י בין הפסלים מבחינת הצורות (4 נק') ג. השווה/י בין הפסלים מבחינת מסה וחלל. ותרומתם להעברת המסר בכל אחד מהפסלים (12 נק')


שאלה מספר 2- צרכי ציבור האנדרטה לחטיבת הנגב בבאר שבע/דני קרוון מול האנדרטה בנגבה/נתן רפופורט.

א. ציין/י באיזו טכניקה ומאילו חומרים נעשה כל פסל (4 נק') ב. השווה/י בין היצירות מבחינת הצורות (4 נק') ג. השווה/י בין הפסלים מבחינת מסה וחלל. ותרומתם למסר (8 נק') ד. ציין/י היכן ממוקמים הפסלים, והסבר/י מה הקשר בין הפסל וסביבתו (4 נק')


שאלה מספר 3- אדריכלות היכל הספר מול מוזיאון ישראל

א. הסבר/י מה תפקידו של כל אחד מהמבנים (4 נק') ב. הסבר/י את הקשר בין הצורה של כל מבנה ותפקידו (4 נק') ג. הסבר/י מהי המשמעות של הצבע בכל אחד מהמבנים (4 נק') ד. הסבר/י כיצד משתלב המבנה בסביבתו (4 נק')


שאלה מספר 4 ניצי לילה/הופר מול מלחמת הדגים/מאסון

א. ציין/י את המניע בכל יצירה (4 נק') ב. ציין/י את הטכניקה והחומרים בכל אחת מהיצירות תאר/י את שלבי העבודה ביצירה מלחמת הדגים (4 נק') ג. השווה/י בין שתי היצירות מן הבחינות הבאות: הצורות, תפיסת החלל, הצבעוניות, הקומפוזיציה (8 נק') ד. בכל אחת מהיצירות הסבר/י מהו המסר (4 נק')


שאלה 5- אווירה "מה למעשה עושה את הבטים של היום כה שונים וכה מושכים/המילטון מו חתונה כפרית/פיטר ברויגל

א. בכל אחת מן היצירות ציין/י מהו המניע ליצירה (4 נק') ב. השווה/י בין היצירות מבחינת: הנושא, הקומפוזיציה, תפיסת החלל, הצורות (8 נק') ג. בכל אחת מהיצירות תאר/י את האווירה הנוצרת ביצירה ותרומתה למסר (6 נק')


שאלה מספר 6- רגשות המנגן העיוור/פיקאסו מול ליל כוכבים/וינסנט ואן גוך

א. בכל אחת מהיצירות ציין/י: מהו המניע ליצירה (4 נק') ב. בכל אחת מהיצירות ציין/י באיזה צבעוניות משתמש האמן והסבר את תרומת הצבעוניות לאווירה, למסר (6 נק') ג. בכל אחת מן היצירות התייחס/י לקומפוזיציה, לצורות (6 נק') ד. הסבר/י מהו הקשר בכל אחת מהיצירות בין הביוגרפיה של האמן והיצירה (4 נק')


שאלה מספר 7- דימויים המוזה הישנה/ברנקוזי מול התמדת הזכרון/דאלי

א. מהו המניע לכל אחת מן היצירות (4 נק') ב. מהו הנושא המשותף לשתי היצירות? (2 נק') ג. תארי/י את הדיומיים בכל אחת מהיצירות והסבר/י את תרומתם למשמעות (12 נק')


שאלה מספר 8- טכניקות מתווה לשיעור ריקוד/דגה מול סמטה בירושלים/יעקב שטיינהארט

א.ציין/י באיזו טכניקה נעשתה כל יצירה (4 נק') ב. מהו המניע לכל יצירה ומהי תרומת הטכניקה למשמעות ולמסר? (4 נק') ג. השווה/י בין היצירות מבחינת: תפיסת החלל, אור וצל, זוית הראיה של הצייר, קומפוזיציה, הקו (12 נק')


שאלה מספר 9- הצבע באמנות לפניך רשימה של סוגי צבעים: צבע מתעד, צבע מקומי, צבע סמלי, צבע רגשי.

א. בחר/י שני סוגי צבעים והסבר/י אותם (4 נק') ב. ציין/י שם של יצירה אחת המתאימה לכל אחד מסוגי הצבעים, ציין/י גם את שמות האמנים (4 נק'). ג. תאר/י את הצבע בשתי היצירות שבחרת, והסבר/י מה תפקידו בכל אחת מהיצירות (12 נק')