מלכים א' - פרק י"ח: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 12: שורה 12:
# עובדיהו טוען שהוא כבר מילא את חלקו בהחבאת מאה הנביאים.
# עובדיהו טוען שהוא כבר מילא את חלקו בהחבאת מאה הנביאים.


לבסוף  עובדיהו מסכים ובפגישה בן אחאב לאליהו מכנה אחאב את אליהו "עוכר ישראל" ומאשימו בבצורת. אליהו מאשים את אחאב ואת עבודתו את הבעל בבצורת.  אליהו מבקש מאחאב לקבץ את כל נביאי הבעל והאשרה
לבסוף  עובדיהו מסכים ובפגישה בן אחאב לאליהו מכנה אחאב את אליהו "עוכר ישראל" ומאשימו בבצורת. אליהו מאשים את אחאב ואת עבודתו את הבעל בבצורת.  אליהו מבקש מאחאב לקבץ את כל נביאי הבעל והאשרה על הר הכרמל. לפי האמונה הכנענית הכרמל הוא מקום מושבו של הבעל. למעשה אליהו רוצה לערוך את מבחן האמונה במגרש "הביתי" של הבעל. בכינוס על הר הכרמל שואל אליהו את העם מדוע הם פוסחים על "שתי הסעיפים". לביטוי "שתי הסעיפים" שתי פרשנויות:
# עפ"י רש"י סעיף הוא ענף. עם ישראל הוא כמו ציפור המקפצת מענף לענף.
# סעיף הוא שאיף - מחשבה. עם ישראל קופץ ממחשבה למחשבה.
אליהו יוצר סתירה מחשבתית ויוצא נגש הפולחן הסינקריטסטי.
* סינקרטיזם - אמונה בשני אלים כאשר אחד מהם בדר"כ הוא ה'.
העם לא עונה לאליהו, הם מבינים את האבסורד שבהתנהגותם. בדברי אליהו: "אני נותרתי נביא לה' לבדי" יש קושי, הרי נכתב קודם לכן שעובדיהו הציל מאה נביאים, לקושי זה יש מספר אפשרויות פתרון:
# אליהו לא רצה להסגיר את מאה הנביאים שעדיין מסתתרים.
# אליהו הוא טיפוס לוחמני, לטעמו, נביא שאינו לוחם לעמן עבודת ה' - אינו נביא.
# אליהו נמצא לבדו במבחן האמונה מול נביאי הבעל.
==מבחן האמונה בהר הכרמל==
2,792

עריכות