admin
887
עריכות
על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.
מ (שוחזר לעריכה אחרונה שבוצעה על ידי רון גל) |
מ (פרק ראשון - תהליכי שינוי באירופה ובעולם היהודי עד מלחה"ע ה- 1/ "עידן של שינויים" שונה ל תהליכי שינוי באירופה ובעולם היהודי עד מלחה"ע ה- 1/ "עידן של) |
||
(19 גרסאות ביניים של 9 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 77: | שורה 77: | ||
הרכבת תרמה להאחדה של הזמן ברחבי המדינה והעולם כולו. | הרכבת תרמה להאחדה של הזמן ברחבי המדינה והעולם כולו. | ||
מאחר שהרכבת פועלת על פי לוח זמנים מסודר , השעון צריך להיות אחיד בכל מקום שאליו היא מגיעה. | מאחר שהרכבת פועלת על פי לוח זמנים מסודר , השעון צריך להיות אחיד בכל מקום שאליו היא מגיעה. | ||
מאז שנות הארבעים הנהיגו חברות הרכבת באנגליה לוח זמנים אחיד ושעון אחיד לכל התחנות ב- | מאז שנות הארבעים הנהיגו חברות הרכבת באנגליה לוח זמנים אחיד ושעון אחיד לכל התחנות ב- 1890 הפך השעון האחיד של הרכבות באנגליה לשעון המחייב את כל המדינה - יתרון חברתי וכלכלי. | ||
==== '''3) בתחום התיעוש – נורה חשמלית , מנוע חשמלי''' ==== | ==== '''3) בתחום התיעוש – נורה חשמלית , מנוע חשמלי''' ==== | ||
שורה 229: | שורה 229: | ||
בסוף המאה ה-19(1800) ותחילת המאה ה-20(1900) פעלו בו זמנית שני תהליכים מנוגדים. | בסוף המאה ה-19(1800) ותחילת המאה ה-20(1900) פעלו בו זמנית שני תהליכים מנוגדים. | ||
מצד אחד תהליכים ומגמות שביקשו לשלב את היהודים | מצד אחד תהליכים ומגמות שביקשו לשלב את היהודים בחברה הסובבת. | ||
מצד שני אנו רואים תהליכים ומגמות של דחייה שעודדו את האנטישמיות המודרנית. | מצד שני אנו רואים תהליכים ומגמות של דחייה שעודדו את האנטישמיות המודרנית. | ||
הדחייה נגרמה גם בגלל השילוב. | הדחייה נגרמה גם בגלל השילוב. | ||
שורה 341: | שורה 341: | ||
בראש המאבק לזיכויו של דרייפוס עמד הסופר הצרפתי אמיל זולא, שפרסם את המאמר המפורסם "'''אני מאשים'''". בלחץ דעת הקהל נערך לדרייפוס משפט חוזר, והוא קיבל זיכוי סופי ב-1906. | בראש המאבק לזיכויו של דרייפוס עמד הסופר הצרפתי אמיל זולא, שפרסם את המאמר המפורסם "'''אני מאשים'''". בלחץ דעת הקהל נערך לדרייפוס משפט חוזר, והוא קיבל זיכוי סופי ב-1906. | ||
[[category:היסטוריה א']] |