בארוק וקונצ'רטו: הבדלים בין גרסאות בדף

(דף חדש: ===בארוק אמצעי=== ז'אן בטיסט לולי (1632-1787) – אחד מאבותיה של המוזיקה התזמורתית והתזמורת המודרנית שהגיעה לש...)
 
שורה 11: שורה 11:
יש מספר צורות עיקריות המחולקות ל- 3 סוגים:
יש מספר צורות עיקריות המחולקות ל- 3 סוגים:


חד פרקיות דו פרקיות רב פרקיות
 
פרלוד - (חיבור מוזיקלי קצר, המשמש בדרך כלל כמבוא ליצירה אחרת. התפתח מאימפרוביזציות) אלתורים) של נגני כלי מקלדת לפני ההופעה. פרלוד ופוגה סוויטה(הסבר בעמוד האחרון)
; חד פרקיות :
טוקטה - קטע של יצירה קלאסית לכלי מקלדת בדרך כלל, המדגישה את יכולותיו של הנגן. טוקטה ופוגה טריו סונטה
פרלוד - (חיבור מוזיקלי קצר, המשמש בדרך כלל כמבוא ליצירה אחרת. התפתח מאימפרוביזציות) אלתורים) של נגני כלי מקלדת לפני ההופעה.  
פוגה קונצ'רטו
טוקטה - קטע של יצירה קלאסית לכלי מקלדת בדרך כלל, המדגישה את יכולותיו של הנגן.
שקון
פוגה
פסקליה
שקון
פסקליה
 
; דו פרקיות :
 
 
; רב פרקיות :


עם הזמן התפתח נוהג לחבר שתי יצירות חד פרקיות ביחד בעלות אופי מנוגד אולם באותה טונאליות.
עם הזמן התפתח נוהג לחבר שתי יצירות חד פרקיות ביחד בעלות אופי מנוגד אולם באותה טונאליות.
שורה 30: שורה 36:
*קנצונה - יצירה רב חטיבתית לכלי נגינה.
*קנצונה - יצירה רב חטיבתית לכלי נגינה.
**ג'ובני גבריאלי – מלחין איטלקי. מייצג את האסכולה הונציאנית. אחד המלחינים המשפיעים ביותר בין תקופת הרנסנס לבארוק המוקדם.
**ג'ובני גבריאלי – מלחין איטלקי. מייצג את האסכולה הונציאנית. אחד המלחינים המשפיעים ביותר בין תקופת הרנסנס לבארוק המוקדם.


== קונצ'רטו ==
== קונצ'רטו ==
31

עריכות