בראשית פרק ב': הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
(תקנתי את הסיכום, ועכשיו הוא קריא ואפילו טוב :))
אין תקציר עריכה
שורה 26: שורה 26:
פס' 4 "ביום עשות ה' אלוהים ארץ ושמים"- הפתיחה מציינת זמן כמו בבראשית א' 1 וכמו במיתוס הבבלי אנומה אליש:
פס' 4 "ביום עשות ה' אלוהים ארץ ושמים"- הפתיחה מציינת זמן כמו בבראשית א' 1 וכמו במיתוס הבבלי אנומה אליש:
"בעת ממעל לא נקראו שמים [בשם]
"בעת ממעל לא נקראו שמים [בשם]
"מתחת האדמה בשם לא נזכרה".
"מתחת האדמה בשם לא נזכרה".
הפתיחה בבראשית א' 1 "בראשית ברא אלוהים את השמים ואת הארץ"
הפתיחה בבראשית א' 1 "בראשית ברא אלוהים את השמים ואת הארץ"
ב' 4  "ביום עשות ה' אלוהים ארץ ושמים"
ב' 4  "ביום עשות ה' אלוהים ארץ ושמים"
שורה 44: שורה 44:
את תורת המקורות פיתח פיתח חוקר גרמני בשם וולהאוזן. הוא בדק ומצא שהתורה מורכבת מארבעה מקורות שונים שנכתבו בזמנים שונים בידי אנשים שונים. מאוחר יותר צירף העורך המקראי אותם יחדיו.
את תורת המקורות פיתח פיתח חוקר גרמני בשם וולהאוזן. הוא בדק ומצא שהתורה מורכבת מארבעה מקורות שונים שנכתבו בזמנים שונים בידי אנשים שונים. מאוחר יותר צירף העורך המקראי אותם יחדיו.
המקורות הם: מקור P- כוהני, מאה –5 לפנה"ס, ימי שיבת ציון. כתיבה שיטתית ומאורגנת.
המקורות הם: מקור P- כוהני, מאה –5 לפנה"ס, ימי שיבת ציון. כתיבה שיטתית ומאורגנת.
                  מקור J- יהוויסטי- מאה 10 לפנה"ס. התחבר ביהודה.
מקור J- יהוויסטי- מאה 10 לפנה"ס. התחבר ביהודה.
                  מקור E- אלוהיסטי, מאה 9 לפנה"ס. משתמש בשם אלוהים.
מקור E- אלוהיסטי, מאה 9 לפנה"ס. משתמש בשם אלוהים.
                  מקור D- דויטרונומיסטי, מאה 7 לפנה"ס- הרפורמה של
מקור D- דויטרונומיסטי, מאה 7 לפנה"ס- הרפורמה של יאשיהו.   
                                יאשיהו.   


'''הסבר  ההבדלים''':
'''הסבר  ההבדלים''':