האדונית והרוכל / ש"י עגנון: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 8: שורה 8:


יום אחד הוא מגיע לביתה של אדונית נוצריה, בית הנמצא ביער, ומנסה למכור לה את סחורתו.  
יום אחד הוא מגיע לביתה של אדונית נוצריה, בית הנמצא ביער, ומנסה למכור לה את סחורתו.  
האדונית מסרבת לקנות, אבל לבסוף מתרצה וקונה סכין של ציידים. הרוכל עוזב את ביתה וממשיך בדרכו, אל הלילה יורד והוא מאבד את הדרך הוא הולך לכיוון נקודת אור רחוקה וכשהוא מגיע הוא מגלה שחזר לאותו בית.  
האדונית מסרבת לקנות, אבל לבסוף מתרצה וקונה סכין של ציידים. הרוכל עוזב את ביתה וממשיך בדרכו, אך הלילה יורד והוא מאבד את הדרך. הוא הולך לכיוון נקודת אור רחוקה וכשהוא מגיע הוא מגלה שחזר לאותו בית.  
האדונית נותנת לו ללון ברפת הישנה בחצר.
האדונית נותנת לו ללון ברפת הישנה בחצר.


למחרת בבוקר הוא עושה תיקונים בביתה, כדי להישאר אצלה ולא לצאת החוצה לגשם ולסערה.  
למחרת בבוקר הוא עושה תיקונים בביתה, כדי להישאר אצלה ולא לצאת החוצה לגשם ולסערה.  
היא מכינה לו אוכל והוא נשאר ללון שם, הפעם במחסן בתוך ביתה. כך גם למחרת.  
היא מכינה לו אוכל והוא נשאר ללון שם, הפעם במחסן בתוך ביתה. כך גם למחרת.  
הוא רואה שהיא גרה לבדה ומתחיל לחזר אחריה.
הרוכל רואה שהאדונית גרה לבדה ומתחיל לחזר אחריה,הם מתקרבים זה לזה וגרים יחד כבני זוג בביתה.
הם מתקרבים זה לזה וגרים יחד כבני זוג.
 
הרוכל חי חיים טובים מבחינה חומרית בביתה של האדונית – היא מטפלת בו, מבשלת לו ומשרתת אותו.  
הרוכל חי חיים טובים מבחינה חומרית בביתה של האדונית – היא מטפלת בו, מבשלת לו ומשרתת אותו.  
הוא מרגיש כי פשט את בגדי רוכל ולבש בגדי חירות.  
הוא מרגיש כי פשט את בגדי רוכל ולבש בגדי חירות.  
נדמה לו שמעמדו דומה כעת לזה שלה. ככל שהוא מתקרב אליה, הוא מתרחק מהדת ואפילו אוכל בשר בחלב.  
נדמה לו שמעמדו דומה כעת לזה שלה. ככל שהוא מתקרב אליה, הוא מתרחק מהדת ואפילו אוכל בשר בחלב(יחדיו).  
אבל שאלה אחת מטרידה אותו ולא נותנת לו מנוח- אף פעם אינו ראה אותה אוכלת.  
אבל שאלה אחת מטרידה אותו ולא נותנת לו מנוח- '''הוא אף פעם אינו ראה אותה אוכלת'''.  
הוא שואל אותה מספר פעמים על כך, אבל היא מתחמקת מתשובה וקוראת לו עורבי, נשרי, פגר מתוק שלי.  
הוא שואל אותה מספר פעמים על כך, אבל היא מתחמקת מתשובה וקוראת לו עורבי, נשרי, פגר מתוק שלי.  
היא נושכת את שפתיו ואומרת בחיוך שמעולם לא ידעה שדמו של יהודי מתוק כל כך.  
היא נושכת את שפתיו ואומרת בחיוך שמעולם לא ידעה שדמו של יהודי מתוק כל כך.  
שורה 31: שורה 31:
למחרת בבוקר הוא מעביר את כלי מיטתו למחסן, לטענתו כדי לא להפריע לה.  
למחרת בבוקר הוא מעביר את כלי מיטתו למחסן, לטענתו כדי לא להפריע לה.  
בלילה הוא מרגיש צורך להתפלל לה' ומכיוון שעל קיר חדרו תלוי צלב, הוא יוצא להתפלל בשלג.  
בלילה הוא מרגיש צורך להתפלל לה' ומכיוון שעל קיר חדרו תלוי צלב, הוא יוצא להתפלל בשלג.  
הוא מאבד את דרכו וצועק "אלוהים שבשמיים, כמה נתרחקתי!". כשהוא חוזר הוא מוצא את כלי מיטתו מחוררים ואותה מוטלת על הרצפה, פצועה וסכין בידה. היא ניסתה להרוג אותו, אבל צועקת בגועל שדמו קר כקרח.
הוא מאבד את דרכו וצועק "''אלוהים שבשמיים, כמה נתרחקתי!''". כשהוא חוזר הוא מוצא את כלי מיטתו מחוררים ואותה מוטלת על הרצפה, פצועה וסכין בידה. היא ניסתה להרוג אותו, אבל צועקת בגועל שדמו קר כקרח.
הרוכל מנסה לטפל ולהאכיל אותה, אבל היא לא יכולה לאכול אוכל של בני אדם והיא מתה.  
הרוכל מנסה לטפל ולהאכיל אותה, אבל היא לא יכולה לאכול אוכל של בני אדם ולאחר מספר ימים מתה.  
לאחר מותה הוא קורא לכומר, מכין לה ארון מתים וטומן את הארון בגג ביתה כי האדמה קפואה ואינו יכול לחפור בה. בסוף הסיפור, העופות הטורפים מנקרים את הארון ואוכלים את גופתה.  
לאחר מותה הוא קורא לכומר, מכין לה ארון מתים וטומן את הארון בגג ביתה כי האדמה קפואה ואינו יכול לחפור בה. בסוף הסיפור, העופות הטורפים מנקרים את הארון ואוכלים את גופתה.  
הרוכל עוזב את ביתה וחוזר למכור את סחורתו מבית לבית.
הרוכל עוזב את ביתה וחוזר למכור את סחורתו מבית לבית.
שורה 74: שורה 74:
====הכותרת:====
====הכותרת:====


תפקיד הכותרת ביצירה: לרמוז על תוכן היצירה, למשוך את הקורא להיכנס לתוך היצירה.  
'''תפקיד הכותרת ביצירה:''' לרמוז על תוכן היצירה, למשוך את הקורא להיכנס לתוך היצירה.  


בכותרת יש פרטים המרמזים על היצירה:  
'''בכותרת יש פרטים המרמזים על היצירה:'''
אישה מכובדת ואיש עני.  
*אישה מכובדת ואיש עני.  
יחסים בין הגבר לאישה (ו' החיבור).  
*יחסים בין הגבר לאישה (ו' החיבור).  
גבר ואישה.  
*גבר ואישה.  
הגבר צריך משהו מהאישה.  
*הגבר צריך משהו מהאישה.  
האדונית שימוש מישן – רמז לכך שהסיפור לא חדש.  
*האדונית שימוש מישן – רמז לכך שהסיפור לא חדש.  
האדונית ולא גברת כי אין לה בעל.
*האדונית ולא גברת כי אין לה בעל.


==אקספוזיציה==
==אקספוזיציה==