המכוער / תלמוד בבלי, מסכת תענית, דף כ', ע"א: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
(דף חדש: ר' שמעון בן אלעזר רכב על החמור שפת הים לאחר שחזר מלימוד תורה אצל רבו במגדל גדר. זהו תיאור מאוד פסטורלי- ...)
 
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
ר' שמעון בן אלעזר רכב על החמור שפת הים לאחר שחזר מלימוד תורה אצל רבו במגדל גדר. זהו תיאור מאוד פסטורלי- נוגד את מאפיין התמצות במדרשי אגדה- מעצים את הניגוד בין הנוף לנוכחותו של המכוער. ביטויים שמדגישים את החוויה שעובר הרבי- "שמחה גדולה", "תורה הרבה".
ר' שמעון בן אלעזר רכב על החמור שפת הים לאחר שחזר מלימוד תורה אצל רבו במגדל גדר. זהו תיאור מאוד פסטורלי- נוגד את מאפיין התמצות במדרשי אגדה- מעצים את הניגוד בין הנוף לנוכחותו של המכוער. ביטויים שמדגישים את החוויה שעובר הרבי- "שמחה גדולה", "תורה הרבה".
ר' שמעון פגש פתאום אדם מכוער (עד כדי שלא נעים להביט בו). האיש המכוער פונה אליו-"שלו עליך רבי",ור' שמעון מתעלם- מתנהג בגאוותנות (בגלל הפער בין ההתעלות הרוחנית שלו לבין המכוער). ר' שמעון ממשיך ומלבין את פניו של המכוער- ריקא (ריק מחכמה וממעשים טובים), שמא כל בני עירך מכוערין כמותך- הסיק על הפנימיות מהחיצוניות ופגע בו מאוד.
ר' שמעון פגש פתאום אדם מכוער (עד כדי שלא נעים להביט בו). האיש המכוער פונה אליו-"שלום עליך רבי",ור' שמעון מתעלם- מתנהג בגאוותנות (בגלל הפער בין ההתעלות הרוחנית שלו לבין המכוער). ר' שמעון ממשיך ומלבין את פניו של המכוער- ריקא (ריק מחכמה וממעשים טובים), שמא כל בני עירך מכוערין כמותך- הסיק על הפנימיות מהחיצוניות ופגע בו מאוד.
המכוער (עונה לו באותו מטבע לשון) אומר לו שילך להתלונן לקב"ה שיצר אותו על מראהו. ר' שמעון מבין שחטא, יורד מן החמור, משתטח לפניו ומבקש את סליחתו. אך המכוער ממשיך בשלו ומסרב לסלוח עד שילך לקב"ה ויאמר לו "כמה מכוער כלי זה שעשית".
המכוער (עונה לו באותו מטבע לשון) אומר לו שילך להתלונן לקב"ה שיצר אותו על מראהו. ר' שמעון מבין שחטא, יורד מן החמור, משתטח לפניו ומבקש את סליחתו. אך המכוער ממשיך בשלו ומסרב לסלוח עד שילך לקב"ה ויאמר לו "כמה מכוער כלי זה שעשית".
הם מגיעים לעירו של [ר' שמעון].
הם מגיעים לעירו של [ר' שמעון].
4

עריכות