על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.

התפסן בשדה השיפון / סלינג'ר: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
אין תקציר עריכה
מאין תקציר עריכה
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת)
שורה 1: שורה 1:
התפסן בשדה השיפון הינו רומן מודרני שהעלילה בו אינה רציפה ואינה מתפתחת באופן כרונולוגי. העלילה נמסרת מפיו של הגיבור ולכן היא סובייקטיבית. הרומן בנוי בדרך של אסוסיאציות, מונולוגים פנימיים, ופלשבאקים. מצד שני, דרך דבריו של הולדן אנו נכנסים לעולם הפנימי שלו באופן החי ביותר.
התפסן בשדה השיפון הוא רומן מודרני שהעלילה בו אינה רציפה ואינה מתפתחת באופן כרונולוגי. העלילה נמסרת מפיו של הגיבור ולכן היא סובייקטיבית. הרומן בנוי בדרך של אסוסיאציות, מונולוגים פנימיים, ופלשבאקים. מצד שני, דרך דבריו של הולדן אנו נכנסים לעולם הפנימי שלו באופן החי ביותר.
הסיפור מתייחס ל3 ימים מחיו של הולדן קולפילד: החל מיום שבת אחר הצהריים ועד יום שני. הסיפור מתואר בדיעבד, כשנה לאחר האירועים. הולדן בן ה-17, לאחר אשפוז פסיכיאטרי מספר על הולדן בן ה-16. דמותו של הולדן עוברת תהליך של התבגרות, לומדת להכיר את עצמה, את הסביבה הקרובה, ובכלל את החברה האנושית.
הסיפור מתייחס ל3 ימים מחיו של הולדן קולפילד: החל מיום שבת אחר הצהריים ועד יום שני. הסיפור מתואר בדיעבד, כשנה לאחר האירועים. הולדן בן ה-17, לאחר אשפוז פסיכיאטרי מספר על הולדן בן ה-16. דמותו של הולדן עוברת תהליך של התבגרות, לומדת להכיר את עצמה, את הסביבה הקרובה, ובכלל את החברה האנושית.


שורה 25: שורה 25:
בפרק השני נמשכת הפגישה בין הולדן לספנסר. הולדן עוזב את ביתו של ספנסר בתירוץ כלשהו, הוא לא מעוניין להמשיך איתו את השיחה, על אף שספנסר הוא אחד המורים שהולדן כן מעריך. התכונה הבולטת ביותר של הולדן כפי שהיא באה לידי ביטוי בפרק זה היא אהבתו לאסטטיקה. תוך כדי השיחה בין הולדן לספנסר, הולדן חושב על השאלה שמעסיקה אותו רבות ברומן: "לאן עפים הברווזים כשהאגם קפוא?". הולדן יודע שאף אחד לא יכול לתת לו תשובה אמיתית לשאלתו וזו הסיבה שהוא ממשיך לשאול את השאלה ולחשוב עליה. הוא מחזק בעצמו את התחושה שאף אחד לא באמת מבין אותו.
בפרק השני נמשכת הפגישה בין הולדן לספנסר. הולדן עוזב את ביתו של ספנסר בתירוץ כלשהו, הוא לא מעוניין להמשיך איתו את השיחה, על אף שספנסר הוא אחד המורים שהולדן כן מעריך. התכונה הבולטת ביותר של הולדן כפי שהיא באה לידי ביטוי בפרק זה היא אהבתו לאסטטיקה. תוך כדי השיחה בין הולדן לספנסר, הולדן חושב על השאלה שמעסיקה אותו רבות ברומן: "לאן עפים הברווזים כשהאגם קפוא?". הולדן יודע שאף אחד לא יכול לתת לו תשובה אמיתית לשאלתו וזו הסיבה שהוא ממשיך לשאול את השאלה ולחשוב עליה. הוא מחזק בעצמו את התחושה שאף אחד לא באמת מבין אותו.


===פרק 3 - שקרים של הולדן, קובע ציידים אדום, מחשבות על ספרות, אקלי===
===פרק 3 - שקרים של הולדן, כובע ציידים אדום, מחשבות על ספרות, אקלי===
בפרק אנו רואים שהולדן מאפיין את עצמו כשקרן. אצל הולדן השקרים הם צורך. דרך השקרים האלו הוא חיי חיים אחרים ובמקביל מגן על עצמו מפני חשיפה לסביבה. הולדן מצד אחד שונא שמשקרים לו - סטירות מסוג זה ניתן לראות בהרבה תחומים בחיו. בפרק זה אנו שומעים בפעם הראשונה על כובע הציידים של הולדן שקנה בניו-יורק בדולר אחד. צבעו של הכובע אדום חזק וצעקני. הולדן לובש אותו הפוך כדי להביע את הייחודיות שלו, את המרדנות, וההליכה נגד הזרם.  
בפרק אנו רואים שהולדן מאפיין את עצמו כשקרן. אצל הולדן השקרים הם צורך. דרך השקרים האלו הוא חיי חיים אחרים ובמקביל מגן על עצמו מפני חשיפה לסביבה. הולדן מצד אחד שונא שמשקרים לו - סטירות מסוג זה ניתן לראות בהרבה תחומים בחיו. בפרק זה אנו שומעים בפעם הראשונה על כובע הציידים של הולדן שקנה בניו-יורק בדולר אחד. צבעו של הכובע אדום חזק וצעקני. הולדן לובש אותו הפוך כדי להביע את הייחודיות שלו, את המרדנות, וההליכה נגד הזרם.  


עריכה אחת

תפריט ניווט