על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.

התקבצו כי הזמן תמים / שמואל הנגיד: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
שוחזר לעריכה אחרונה שבוצעה על ידי Tactic
מ (שוחזר לעריכה אחרונה שבוצעה על ידי Tactic)
 
(11 גרסאות ביניים של 5 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
==הִתְקַבְּצוּ, כִּי הַזְּמָן תָּמִים==
==השיר:==
-----
<H1>
הִתְקַבְּצוּ, כִּי הַזְּמָן תָּמִים / עַתָּה כְּקַו לֵילוֹת כְּקַו יָמִים,
הִתְקַבְצוּ, כִי הַזְמָן תָמִים / עַתָה כְקַו לֵילוֹת כְקַו יָמִים,<br><br>


וּרְאוּ פְנֵי אֶרֶץ אֲשֶׁר לָבְשָה / סוּתֵי בְנוֹת מֶלֶךְ מְרֻקָּמִים,
וּרְאוּ פְנֵי אֶרֶץ אֲשֶר לָבְשָה / סוּתֵי בְנוֹת מֶלֶךְ מְרֻקָמִים,<br><br>


וּשְׁתוּ דְמֵי עֵנָב עֲלֵי וֶרֶד / צִצָּיו כְּשָׁנִי אוֹ כְמוֹ דָמִים,
וּשְתוּ דְמֵי עֵנָב עֲלֵי וֶרֶד / צִצָיו כְשָנִי אוֹ כְמוֹ דָמִים,<br><br>


וּרְאוּ פְנֵי עָלָיו אֲשֶׁר צָמְחוּ / יַחְדָּו מְחֻבָּרִים וּמַתְאִימִים –
וּרְאוּ פְנֵי עָלָיו אֲשֶר צָמְחוּ / יַחְדָו מְחֻבָרִים וּמַתְאִימִים –<br><br>


כִּפְנֵי יְפַת תֹּאַר מְבֻשָׂמִים / דָבְקוּ אֱלֵי פָנִים מְאָדָּמִים.
כִפְנֵי יְפַת תאַר מְבֻשָמִים / דָבְקוּ אֱלֵי פָנִים מְאָדָמִים.<br><br>
</h1>


-----


*השיר הוא שיר יין.
*השיר הוא שיר יין.
סיטואציות הדיבור בשיר אופיינית לרוב שירי היין ועיקרה הוא הזמנת החברים להתאסף ולשתות בחצרות או בגנו של הנדיב המזמין.
סיטואציות הדיבור בשיר אופיינית לרוב שירי היין ועיקרה הוא הזמנת החברים להתאסף ולשתות בחצרות או בגנו של הנדיב המזמין.
המילה הראשונה בכל אחד משלושת הבתים הראשונים מהווה את השלד הרטורי של השיר התקבצו….הוראו… ושתו…
המילה הראשונה בכל אחד משלושת הבתים הראשונים מהווה את השלד הרטורי של השיר התקבצו….וראו… ושתו…
מיבנה ההזמנה הוא בדרך כלל הוא מבנה של טיעון התקבצו כי…
מבנה ההזמנה הוא בדרך כלל מבנה של טיעון התקבצו כי…
הטיעונים הנפוצים ביותר לשתייה הם באו של האביב ופריחת הגן.
הטיעונים הנפוצים ביותר לשתייה הם באו של האביב ופריחת הגן.


שורה 31: שורה 31:
===בית שני===
===בית שני===
לאחר שצוין בנוסח ההזמנה זמן המשתה, מצוין בטור השני (הבית השני) מקום המשתה והרקע הארץ הפורחת בשלל פרחים הנראים כמו בגד של בנות מלך.
לאחר שצוין בנוסח ההזמנה זמן המשתה, מצוין בטור השני (הבית השני) מקום המשתה והרקע הארץ הפורחת בשלל פרחים הנראים כמו בגד של בנות מלך.
פני ארץ- לא רק במובן הגיאוגרפי (מתפאורה שחוקה) אלה הענשה של על מה יפת תואר הלובשת גלימת מלכות רקומה.
פני ארץ- לא רק במובן הגיאוגרפי (מתפאורה שחוקה) אלה האנשה של עלמה יפת תואר הלובשת גלימת מלכות רקומה.
האנשים המוזמנים, מוזמנים לראות גם את פניה של בת מלך יפיפייה (מרמז על בית חמישי).
האנשים המוזמנים, מוזמנים לראות גם את פניה של בת מלך יפיפייה (מרמז על בית חמישי).
"סות"- מילה יחידאית במקרא ומופיעה בפסוק: " אסריי לגפן עירה… ובדם ענבים סותה", הסות המרוקמת של הארץ אדומה, כי היא טבולה בדם ענבים.
"סות"- מילה יחידאית במקרא ומופיעה בפסוק: " אסריי לגפן עירה… ובדם ענבים סותה", הסות המרוקמת של הארץ אדומה, כי היא טבולה בדם ענבים.
שורה 44: שורה 44:
ערוגת הוורד היא המקום המתאים לשתייה.
ערוגת הוורד היא המקום המתאים לשתייה.
את דמיו של הענב (היין) יש לשתות על דמיו של הורד, נגיעה של דמים ודמים, דם הוורד ודם הענב, זהו שיא של השתלטות הצבע האדום.
את דמיו של הענב (היין) יש לשתות על דמיו של הורד, נגיעה של דמים ודמים, דם הוורד ודם הענב, זהו שיא של השתלטות הצבע האדום.
לפרח הוורד קורא המשורר ציצים למילה ציץ בשירת ימי הביניים כמו במקרא יש משמעות כפולה: א- פרח ב- נזר (כתר) "ציץ הזהב נזר הקודש", פרחי הוורד נישאים כמו כתרים אדומים והם מחזקים את התיאור המלכותי של הגן.
לפרח הוורד קורא המשורר ציצים '''למילה ציץ בשירת ימי הביניים כמו במקרא יש משמעות כפולה''':  
 
'''א-''' פרח.
 
'''ב- '''נזר (כתר) "ציץ הזהב נזר הקודש", פרחי הוורד נישאים כמו כתרים אדומים והם מחזקים את התיאור המלכותי של הגן.


===בית רביעי===
===בית רביעי===
שורה 58: שורה 62:


'''א-''' שיכורים קלות הכוונה היא לשותים. <BR>
'''א-''' שיכורים קלות הכוונה היא לשותים. <BR>
'''ב-''' מבושמים בלע ריח טוב לפנים של יפת התואר.
'''ב-''' מבושמים בעל ריח טוב לפנים של יפת התואר.


* ב-3 הטורים האחרונים של הישר מופיעה תמונה של שתיית יין ו'''מצוינים בה 3 אלמנטים:''' היין, הגביע, והשותים.
* ב-3 הטורים האחרונים של הישר מופיעה תמונה של שתיית יין ו'''מצוינים בה 3 אלמנטים:''' היין, הגביע, והשותים.
'''היין-''' "דמי ענב" מוזכר בפעם הראשונה בבית השלישי, שבעו אדום של היין מודגש ע"י המילה "דמי".
 
'''היין-''' "דמי ענב" מוזכר בפעם הראשונה בבית השלישי, שבו אדום של היין מודגש ע"י המילה "דמי".
 
'''הגביע-''' הוא כמו וורד שצבעו אדום כ "שני" או כמו "דמים".
'''הגביע-''' הוא כמו וורד שצבעו אדום כ "שני" או כמו "דמים".
את צבעו הוא מקבל מצבע היין המשתקף בו, עליו של הגביע מזכירים גביע של וורד שהעלים שלו צמחו יחדיו מחוברים ומתאימים.
את צבעו הוא מקבל מצבע היין המשתקף בו, עליו של הגביע מזכירים גביע של וורד שהעלים שלו צמחו יחדיו מחוברים ומתאימים.
שורה 72: שורה 78:
הזכוכית מקבלת צבע אדום.
הזכוכית מקבלת צבע אדום.


* פני הארץ מתוארים כפניה של יפת תואר מבושמים עם הריח של פריחת הוורדים- הבושם ועם משתיית היין שבושמו אותה קלות.
* פני הארץ מתוארים כפניה של יפת תואר מבושמים אם מהריח של פריחת הוורדים- הבושם ואם משתיית היין שבושמו אותה קלות.
[[קטגוריה:ספרות]]
[[קטגוריה:ספרות]]
2,792

עריכות

תפריט ניווט