חביבה מסיכה: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 1,206 בתים ,  10 ביוני 2005
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 9: שורה 9:
הקריירה של חביבה מסיכה הסתיימה ברצח ב- 20/2/1930 , היא נרצחה ע"י מאהב, זקן בן קרוב ל- 80 שנדחה על ידה. הוא פרץ לביתה, שפך עליה חומר דליק ושרף אותה.  ( אליהו מימוני מקהילת תסתור שחודש לאחר הרצח מת ממחלה קשה.).<BR> מותה הדרמטי גרם להיסטריה בתוניס ואלפים השתתפו בלווייתה.<BR>  
הקריירה של חביבה מסיכה הסתיימה ברצח ב- 20/2/1930 , היא נרצחה ע"י מאהב, זקן בן קרוב ל- 80 שנדחה על ידה. הוא פרץ לביתה, שפך עליה חומר דליק ושרף אותה.  ( אליהו מימוני מקהילת תסתור שחודש לאחר הרצח מת ממחלה קשה.).<BR> מותה הדרמטי גרם להיסטריה בתוניס ואלפים השתתפו בלווייתה.<BR>  
ביום השלושים למותה, רבה של קהילת תוניס החליט לערוך לה עצרת אזכרה  מיוחדת, כמה מבני הקהילה מחו על עריכת טכס דתי למי שלא הקפידה על שמירת ערכי הדת והמוסר, אך הרב השיב, שמקובל לטהר חפץ טמא ע"י העברתו באש ושריפתה זיכתה אותה בטהרה מושלמת. נוצר סביבה מיתוס כגיבורת תרבות תוניסאית.
ביום השלושים למותה, רבה של קהילת תוניס החליט לערוך לה עצרת אזכרה  מיוחדת, כמה מבני הקהילה מחו על עריכת טכס דתי למי שלא הקפידה על שמירת ערכי הדת והמוסר, אך הרב השיב, שמקובל לטהר חפץ טמא ע"י העברתו באש ושריפתה זיכתה אותה בטהרה מושלמת. נוצר סביבה מיתוס כגיבורת תרבות תוניסאית.
חביבה מסיכה זכתה להכנס לפנתיאון התוניסאי הלאומי מפני שהיא, יותר מכל, ייצגה את התפתחותה של התרבות הערבית-לאומית החדשה. גם בתור יהודיה, היא הצליחה להשתלב כאזרחית תוניסאית מן השורה, ונכנסה לתמונת ההתפתחות הלאומית של תוניסיה. השליטה בשפת הארץ, ההצטיינות כאזרח והנכונות למות בעד המולדת, תפסו את מקומם של הזהות הדתית ושמירת המצוות בפסגת ההצטיינות בקהיליית הזהות הלאומית החדשה. דבר זה נתן לחביבה מסיכה את האפשרות לשותפות בין מוסלמים ויהודים במציאות התוניסאית.
חביבה מסיכה מבטאת את הרוח הלאומית-תוניסאית, בה הדת שיחקה רק תפקיד משני ביותר. היא רצתה לקחת חלק שווה בחברה הלאומית המתפתחת, ולא להתבדל יחד עם רוב הקהילה היהודית, אשר ניסתה להתרחק כמה שיותר מהלאומיות התוניסאית.