על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.

חצוצרה בואדי / סמי מיכאל: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
(5 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 40: שורה 40:
המילואים של אלכס, המלחמה שפורצת, אירועים אלה ברקע מהווים מסגרת מציאותית – ריאליסטית להתרחשויות ברומן.
המילואים של אלכס, המלחמה שפורצת, אירועים אלה ברקע מהווים מסגרת מציאותית – ריאליסטית להתרחשויות ברומן.


הניגוד והמתח של יחסים טובים במישור האישי למרות העוינות במישור הלאומי מחזקים את המסר של הספר לפיו המלחמה היא הרס רצחני ומיותר, והיא פוגעת בשתי החברות – היהודית והערבית.
הניגוד והמתח של יחסים טובים במישור האישי למרות העוינות במישור הלאומי מחזקים את המסר של הספר לפיו המלחמה היא הרס רצחני ומיותר, והיא פוגעת בשתי החברות – היהודית והערבית. הספר בא לתאר מצבים שונים אשר מתרחשים בקהילה היהודית
 


===הפרק הראשון:===
===הפרק הראשון:===
שורה 61: שורה 60:
'''הודא''' – בתה של אום-הודא. ערבייה כבת שלושים. בתולה. סיכוייה למצוא חתן ערבי קטנים מאד. קטנה וצנומה. בעלת מזג "יהודי". סובלת מהזיות ומכאבים נפשיים.
'''הודא''' – בתה של אום-הודא. ערבייה כבת שלושים. בתולה. סיכוייה למצוא חתן ערבי קטנים מאד. קטנה וצנומה. בעלת מזג "יהודי". סובלת מהזיות ומכאבים נפשיים.


'''מרי''' – אחותה של הודא, הצעירה ממנה בשנתיים. יפה ביותר. אינטליגנטית. משכילה. טיפוס נועז לגבי המקובל בחברה הערבית. מקיימת יחסים גם כן ליפני החתונה. מתקשה לפרנס את עצמה ולמצוא עבודה. מוותרת על כל חלומותיה כדי להשיג בטחון כלכלי. מציאותית: אהובה, הוא זוהיר, הוא עשיר, אך עבריין. היא מדיפה את וחיד, מרכיב התריסים הכפרי והיציב יותר.
'''מרי''' – אחותה של הודא, הצעירה ממנה בשנתיים. יפה ביותר. אינטליגנטית. משכילה. טיפוס נועז לגבי המקובל בחברה הערבית. עובדת כזמרת במועדון לילה ערבי בחיפה.  מקיימת יחסים גם כן ליפני החתונה. מתקשה לפרנס את עצמה ולמצוא עבודה. מוותרת על כל חלומותיה כדי להשיג בטחון כלכלי. מציאותית: אהובה, הוא זוהיר, הוא עשיר, אך עבריין. היא מדיפה את וחיד, מרכיב התריסים הכפרי והיציב יותר.


'''אלכס''' – עולה חדש מרוסיה. סטודנט בטכניון. עובד כסבל בשעות הלילה. גר בחדר על הגג מעל דירתו של אליאס. נמוך ממושקף. חזק מבחינה פיזית אך גם נפשית. בעל חצוצרה. חופשי מבחינה מינית, אך נאמן באופיו. אמיץ ולא יודע לשנוא, לפי הודא.
'''אלכס''' – עולה חדש מרוסיה. סטודנט בטכניון. עובד כסבל בשעות הלילה. גר בחדר על הגג מעל דירתו של אליאס. נמוך ממושקף. חזק מבחינה פיזית אך גם נפשית. בעל חצוצרה. חופשי מבחינה מינית, אך נאמן באופיו. אמיץ ולא יודע לשנוא, לפי הודא.
שורה 102: שורה 101:


'''הצעירים מהגדה'''  – קבוצת צעירים כפריים, שאותם שיכן אבו-נחלה בחדר שמעל דירתו של אליאס כדי להטרידו ולגרום לו לעזוב את דירתו. הצעירים עורכים מסיבות פרועות ואלימות, הכוללות סמים ופרוצות.
'''הצעירים מהגדה'''  – קבוצת צעירים כפריים, שאותם שיכן אבו-נחלה בחדר שמעל דירתו של אליאס כדי להטרידו ולגרום לו לעזוב את דירתו. הצעירים עורכים מסיבות פרועות ואלימות, הכוללות סמים ופרוצות.
'''
 
קצין הק.ג.ב''' – אפור שער, אבהי למראה. קצין בולשת דוחה. ניחש שלא אלכס חתם על בקשת ההגירה לישראל. ניסה לשכנע אותו לחשוף את החותם האמיתי, אך אלכס – למרות היותו פטריוט – התעקש שהחתימה שלו ועלה לארץ.
'''קצין הק.ג.ב''' – אפור שער, אבהי למראה. קצין בולשת דוחה. ניחש שלא אלכס חתם על בקשת ההגירה לישראל. ניסה לשכנע אותו לחשוף את החותם האמיתי, אך אלכס – למרות היותו פטריוט – התעקש שהחתימה שלו ועלה לארץ.


'''חסאם''' – בן דודה של הודא. עבר מביירות לירדן. הפך למפקד יחידת מחבלים. נהרג בפשיטה של צנחנים.
'''חסאם''' – בן דודה של הודא. עבר מביירות לירדן. הפך למפקד יחידת מחבלים. נהרג בפשיטה של צנחנים.
שורה 162: שורה 161:




'''בפרק זה מתרחש המפגש הראשון בין הודא לאלכס. זו הפעם הראשונה שהם רואים זה את זה. המפגש מעורר בגופה של הודא חיים ומשיכתה אליו גוברת "איני אומרת שהתאהבתי בו, בגילי אין מתאהבים במבט ראשון, אבל.... ערבו לי המחשבות שעלו בי, והתחושות ששלטו בגופי  
'''בפרק זה מתרחש המפגש הראשון בין הודא לאלכס. זו הפעם הראשונה שהם רואים זה את זה. המפגש מעורר בגופה של הודא חיים ומשיכתה אליו גוברת "איני אומרת שהתאהבתי בו, בגילי אין מתאהבים במבט ראשון, אבל.... ערבו לי המחשבות שעלו בי, והתחושות ששלטו בגופי "


יחסה של אום הודא לאלכס ואהדה למצוקה שלו ("אמא הניעה ראש ב חמלה למבע עיניו") מעידים על הפתיחות שלה ועל האפשרות של חיים בדו-קיום.'''
יחסה של אום הודא לאלכס ואהדה למצוקה שלו ("אמא הניעה ראש ב חמלה למבע עיניו") מעידים על הפתיחות שלה ועל האפשרות של חיים בדו-קיום.'''
שורה 189: שורה 188:
====פרק 7 – המשפחה לומדת על רגשותיה של הודא לאלכס.====
====פרק 7 – המשפחה לומדת על רגשותיה של הודא לאלכס.====


המשפחה משחזרת את אירועי הלילה, והודא יוצאת לחדר המדרגות כדי לחפש את המשקפיים של אלכס. היא מנקה אותם, כשמרי אומרת על אלכס "הרגיש שהודא משוגעת עליו" דבריה של מרי נשמעים על ידי האם והסב: "אמא פערה את פיה "הודא?...הודא  הוא יהודי..."אז מה,  שאל סבא." (75).
המשפחה משחזרת את אירועי הלילה, והודא יוצאת לחדר המדרגות כדי לחפש את המשקפיים של אלכס. היא מנקה אותם, כשמרי אומרת על אלכס "הרגיש שהודא משוגעת עליו" דבריה של מרי נשמעים על ידי האם והסב: "אמא פערה את פיה "אלכס?...אלכס הוא יהודי..."אז מה,  שאל סבא." (75).


כשאלכס מופיע בביתם הוא מוזמן לארוחת בוקר חגיגית, כאות תודה על עזרתו מליל אמש.
כשאלכס מופיע בביתם הוא מוזמן לארוחת בוקר חגיגית, כאות תודה על עזרתו מליל אמש.
שורה 195: שורה 194:
   
   
אמה של הודא מעלה, אוטומטית,  את הבעייתיות בקשר שבין ערבייה ויהודי, אולם אין היא מביעה התנגדות לקשר שכזה. הסב מקבל את הרעיון בשלווה ובטבעיות.
אמה של הודא מעלה, אוטומטית,  את הבעייתיות בקשר שבין ערבייה ויהודי, אולם אין היא מביעה התנגדות לקשר שכזה. הסב מקבל את הרעיון בשלווה ובטבעיות.


====פרק 8 – אלכס מחזר אחרי הודא.====
====פרק 8 – אלכס מחזר אחרי הודא.====
עריכה אחת

תפריט ניווט