על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.

חצוצרה בואדי / סמי מיכאל: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
(24 גרסאות ביניים של 12 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 4: שורה 4:
===חצוצרה בואדי===
===חצוצרה בואדי===
----
----
הרומן חצוצרה בואדי הוא רומן ריאליסטי, משום שיש בו תיאור פרטני של מקום, זמן ואירועים.  
הרומן '''חצוצרה בואדי''' הוא רומן ריאליסטי, משום שיש בו תיאור פרטני של מקום, זמן ואירועים.  


'''מקום: ואדי ניענס בחיפה.'''
'''מקום: ואדי ניסנס בחיפה.'''


'''זמן: הרומן מתחיל לפני פרוץ מלחמת לבנון.'''
'''זמן: הרומן מתחיל לפני פרוץ מלחמת לבנון.'''


ברומן ישנו יחס של חפיפה מלאה בין האירועים המתוארים ברומן כפי שהתרחשו במציאות הישראלית של שנת 1982 (ניתן לדמיין דמויות ואירועים אלו כאלה באופן אמיתי במידת האפשר)
בחצוצרה בואדי ישנו יחס של חפיפה מלאה בין האירועים המתוארים ברומן כפי שהתרחשו במציאות הישראלית של שנת 1982 (ניתן לדמיין דמויות ואירועים אלו באופן אמיתי מאוד.)


===הרקע לעלילה===
===הרקע לעלילה===


עלילת הרומאן מתרחשת בעיר חיפה – עיר מעורבת, בה חיים יהודים וערבים זה לצד זה.  
עלילת הרומאן חצוצרה בואדי מתרחשת בעיר חיפה – עיר מעורבת, בה חיים יהודים וערבים זה לצד זה.  


הרקע המשתקף ביצירה מבטא ניגוד שבו, מצד אחד, מתקיימת מציאות יומיומית של דו-קיום ומצד שני המציאות של השנאה והאיבה בין שני העמים.
הרקע המשתקף ביצירה מבטא ניגוד שבו, מצד אחד, מתקיימת מציאות יומיומית של דו-קיום ומצד שני המציאות של השנאה והאיבה בין שני העמים.
שורה 40: שורה 40:
המילואים של אלכס, המלחמה שפורצת, אירועים אלה ברקע מהווים מסגרת מציאותית – ריאליסטית להתרחשויות ברומן.
המילואים של אלכס, המלחמה שפורצת, אירועים אלה ברקע מהווים מסגרת מציאותית – ריאליסטית להתרחשויות ברומן.


הניגוד והמתח של יחסים טובים במישור האישי למרות העוינות במישור הלאומי מחזקים את המסר של הספר לפיו המלחמה היא הרס רצחני ומיותר, והיא פוגעת בשתי החברות – היהודית והערבית.
הניגוד והמתח של יחסים טובים במישור האישי למרות העוינות במישור הלאומי מחזקים את המסר של הספר לפיו המלחמה היא הרס רצחני ומיותר, והיא פוגעת בשתי החברות – היהודית והערבית. הספר בא לתאר מצבים שונים אשר מתרחשים בקהילה היהודית
 


===הפרק הראשון:===
===הפרק הראשון:===
שורה 51: שורה 50:


===הדמויות:===
===הדמויות:===
'''סבא אליאס''' - ערבי נוצרי. זקן, חולה, אך כלפי חוץ נראה צעיר מגלו ומרשים. עני. ילדות קשה ביותר. בעל חוש-הומור. פילוסוף בדרכו שלו.
'''מונירה''' – בתו של מיליונר מקהיר, שהיה לו גם ארמון בכפר הקונפטי, שבסמוך אליו התגוררו אליאס ומשפחתו. מונירה "חטפה" מחלת מין מאביה, שקיים עמה יחסים. היא נסה מן האב לבקתתו של אליאס והתאהבה בו. כשילדה את בנם, היא מתה במהלך הלידה ואז אליאס ובנו הלא-חוקי מטרה לרוצחים, המנסים למחות את ה"חרפה" המשפחתית.
'''בנו של אליאס''' – כפי הנראה היה מפגר, כמעט ללא יכולת קרוא וכתוב. אום-הודא התחתנה אתו מכיוון שאחרי 1948 לא נותרו עוד גברים ב"שטח", ואליאס שידך בין השניים, כשראה אותה ברחוב. בנו של אליאס מת בגיל צעיר.
'''אום-הודא''' – שייכת למשפחה מכובדת מירדן, שהתרחקה ממנה. אישה טובה. חסרונה היחיד – "סנוביות של עניים". היא רצתה לפוך למכובדת בעקבות מותו של אחיינה חסאם.
'''הודא''' – בתה של אום-הודא. ערבייה כבת שלושים. בתולה. סיכוייה למצוא חתן ערבי קטנים מאד. קטנה וצנומה. בעלת מזג "יהודי". סובלת מהזיות ומכאבים נפשיים.
'''מרי''' – אחותה של הודא, הצעירה ממנה בשנתיים. יפה ביותר. אינטליגנטית. משכילה. טיפוס נועז לגבי המקובל בחברה הערבית. עובדת כזמרת במועדון לילה ערבי בחיפה.  מקיימת יחסים גם כן ליפני החתונה. מתקשה לפרנס את עצמה ולמצוא עבודה. מוותרת על כל חלומותיה כדי להשיג בטחון כלכלי. מציאותית: אהובה, הוא זוהיר, הוא עשיר, אך עבריין. היא מדיפה את וחיד, מרכיב התריסים הכפרי והיציב יותר.
'''אלכס''' – עולה חדש מרוסיה. סטודנט בטכניון. עובד כסבל בשעות הלילה. גר בחדר על הגג מעל דירתו של אליאס. נמוך ממושקף. חזק מבחינה פיזית אך גם נפשית. בעל חצוצרה. חופשי מבחינה מינית, אך נאמן באופיו. אמיץ ולא יודע לשנוא, לפי הודא.
'''אמו של אלכס''' – דמות שטנית. אישה שעדיין אינה זקנה, אך סובלת מאסטמה חמורה. עריצה בחוג המשפחה. מדכאת את אביו של אלכס. עלתה לישראל, כי חלמה על חיים טובים יותר. בנה הכניס אותה לבית-אבות בעל אווירה מדכאת ולדעתה "בגד" בה. ברגע שהיא מגלה את כתובתו, של אלכס היא "מתנחלת" אצלו עד אשר התקף אסטמה קשה נותן לאלכס תרוץ להחזיר את אמו לבית-האבות.
'''אביו של אלכס''' – אדם חלש ו כנוע בעל מצפון מפותח. היה קומוניסט "אדוק" והלשין על צעירה יהודיה, שסיפרה בדיחה אנטי-קומוניסטית. הצעירה נשלחה לכלא סגור ולאחר מכן לסיביר ושוחררה כאישה שבורה. מאז הפך האב לשבר-כלי, המחפש חרטה.
'''אסיה''' – אהובתו הראשונה של אלכס. נוצרייה. האם הפרידה בין השניים. כאשר נפרדו, בילו שבוע שלם "במיטה" והשתכרו.
'''ג'מילה''' – השכנה שגרה מתחת לדירתו של אליאס. רווקה זקנה ודמות ראשית בשכונה. מכורה לקפה ונכנסת פעמים רבות במפתיע לבית המשפחה. ידידת המשפחה.
'''חלים''' – אחיינה של ג'מילה. שמן מאד. עורך-דין ודמות מכובדת וחביבה בואדי אנ-נסנאס. בעל חוש-הומור ורוצה לעזור.
'''אבו-נחלה''' – האיש, שהסגיר את בני דודיה של אמה של הודא לשלטונות ולכן הם גורשו לירדן. מלשין לשעבר. אדם עשיר ובעל עוצמה. נמשך לעולם הפשע, למרות שמרבית עסקיו כבר חוקיים. מנסה להיפטר ממשפחתו של אליאס, המתגוררת "בדמי –מפתח", בכל דרך בלתי-מוסרית. בנו יקר לו ומנסה לשדך לו את מרי אך לא מצליח.
'''זוהיר''' – בנו של אבו-נחלה. לעומת אביו: עבריין מושלם. חובב מכוניות ונשים. נחלץ ממספר תאונות לא פגע. נושא עמו סכין, ולא מהסס להשתמש בו. אהובה של מרי. "אנס" אותה. אך לא ברור עד כמה שיתפה איתו פעולה. גבר אמיתי מבחינה מינית בניגוד לוחיד הביישן והתמים.
'''וחיד''' – ערבי נוצרי. גבר כבן ארבעים, שנראה כבן חמישים. כפרי עמד. מרכיב תריסים במקצועו. ביישן ותמים. מחזר אחרי מרי ומצליח להתגבר על התנגדותה של אמו לכלה ללא נדוניה.
'''עאסם''' – אחיו הבכור של וחיד. מורה. מעמיד פנים שהוא גבר נשוי ללא התחייבות למוסכמות.
'''אום-עאסם''' – אמם של וחיד ועאסם. מפלצת אמיתית. הדומיננטית במשפחה. מקבלת את מרי לחיק המשפחה בגלל "משחקה" המושלם.
'''אבו-עאסם''' – טיפוס, הנחבא אל הכלים בצל אישתו האימתנית.
'''בהיג'''' – אהובה הראשון של הודא. ערבי אקדמאי. טען שהיא "פריג'ידית" וזקוקה לרופא. נטש אותה לטובת תיירת גרמניה "עסיסית", אולם מיהר לשוב אליה ולהציעה לה נישואין. הודא סירבה לתדהמת המשפחה.
'''הגרמנייה''' – ארוטית. ריקנית. חסרת מעצורים. "עשתה לבהיג' בושות" בכפר שלו. עגבה גם על גברים אחרים. פגעה בהודא במסיבה, כשתאירה אותה כמכוערת.


'''אלכס''' – החבר של הודא (יהודי ועולה חדש מרוסיה).
'''בועז''' – גבר כבן חמישים, שמן ומוצק. נשוי, אך מנהל רומן עם אלמנת המלחמה ופקידת משרדו, עדינה. טוב-לב ונדיב. לא מחבב ערבים. בנו שמשרת בסיירת וגורם לו דאגות רבות, אם כי לא במלחמת לבנון המדוברת.


'''וחיד''' – בן הדוד שמתארס למרי. (במהלך הסיפור הם מתחתנים.)
'''עדינה''' – אלמנת מלחמה. בעלה היה צנחן. כאשר בנה רצה להצטרף לצנחנים והיה זקוק לחתימתה – כאם לבן יחיד – היא הסכימה לבסוף. במלחמה לדאגתה לא היו לו גבולות. אישה טובה ונדיבה. הפכה להיות אהובתו של בועז.


'''אבו נחלה''' – בעל הבית, הדירה שבה גרה המשפחה שייכת לו.
'''שירלי''' – אשכנזיה. בת תפנוקים. יצאה עם מרוקאי ומימנה את לימודיו, תוך כדי הפסקת לימודיה שלה. בתו של גינקולוג. "סנובית" וגזענית בדרכה שלה, אך טיפוס חיובי ובלתי מזיק. מנתקת את קשריה עם קובי המרוקאי ומתאהבת במרצה שלו. מכלילה הכללות על ערבים, אך נוהגת בחיבה כלפי הודא.


'''זוהיר''' – בנו של אבו-נחלה, רוצה להינשא למרי. (מרי נכנסת להריון כתוצאה מיחסיה עמו.)
'''קובי''' – חברה של שירלי ולאחר מכן ה"לשעבר" שלה. גזעני מובהק. כששוחה אלכס רחוק, מעיק הערות מבחילות על העלייה מרוסיה. כועס עליו אפילו כשמעיף עליו רסיסי מים בחוף הים.


'''חסאם''' – בן-דוד של הודא ומרי, מצטרף לפת"ח ביירות, ונהרג בפעולה של צה"ל.
'''מוכר הנענע המרוקאי''' – דמות רקע מהשוק. מופיע בהזיותיו של הודא.


'''בהיג'''' – החבר הקודם (והיחיד) של הודא. הוא הגורם העיקרי לדימוי העצמי הנמוך שלה ביחס לנשיותה ולמיניותה.
'''הצעירים מהגדה''' קבוצת צעירים כפריים, שאותם שיכן אבו-נחלה בחדר שמעל דירתו של אליאס כדי להטרידו ולגרום לו לעזוב את דירתו. הצעירים עורכים מסיבות פרועות ואלימות, הכוללות סמים ופרוצות.


חסאם ובהיג' הן דמויות שמשפיעות על העלילה והדמויות, למרות שהן אינן לוקחות חלק באירועים.
'''קצין הק.ג.ב''' – אפור שער, אבהי למראה. קצין בולשת דוחה. ניחש שלא אלכס חתם על בקשת ההגירה לישראל. ניסה לשכנע אותו לחשוף את החותם האמיתי, אך אלכס – למרות היותו פטריוט – התעקש שהחתימה שלו ועלה לארץ.


'''הודא''' – גיבורת הסיפור .
'''חסאם''' – בן דודה של הודא. עבר מביירות לירדן. הפך למפקד יחידת מחבלים. נהרג בפשיטה של צנחנים.


'''מרי''' - אחותה של הודא.
'''עאדל''' – אחד מאלו שניחמו את המשפחה לאחר מות חסאם. בחור באפודה אדומה. התגרה באלכס היהודי, עימות חריף נוצר בין השניים.


'''אום הודא''' - אמה של הודא.
'''שמות מקריים''' – עיסא מטר – רצף, אשר עבד פעם אצל אבו-נחלה,


'''אליאס''' – סבא של הודא
'''אבו-סעד''' – מקרובי משפחתה הרחוקים של אום-הודא, שנפטר.


'''החתול של ג'מילה''' – ביצירותיו של סמי מיכאל מוזכרים לעיתים בעלי חיים החביבים על הדמויות (זוזו הכלב "סופה בין דקלים", רעמסס הסוס והכלב וט-וט "פחונים וחלומות"). החתול של ג'מילה, שסבל התעללויות מנערי הגדה, "התאהב" לחלוטין, באלכס ההמוני, הדייר שהחליף אותם.
====סיכומי דמויות:====
====סיכומי דמויות:====


''הודא:''
''הודא:''
הודא היא דמות המספרת, כל הספר מסופר מבעד לעיניה. כל שלד היצירה עוסק בה, פרט לשני פרקים, הפרק שעוסק בסבא, ובסיפור חייו, והפרק שעוסק בסיפור חייו של אלכס. הודא היא מספרת סוביקטיבית, היא מעבירה אלינו רק מה שהיא יודעת, היא לא מספרת מהימנה. לא ניתן לשפוט את הדמויות לפי ראייתה של של הודא. המחבר מציג את הודא כבחורה צנועה, בוגרת, המזוהה עם דמות הבתולה המזדקנת, למרות היותה רק בת 30. היא סובלת מכאבי גב וכתף, אולם אלו כאבים פסיכוסומטיים.
הודא היא דמות המספרת, כל הספר מסופר מבעד לעיניה. כל שלד היצירה עוסק בה, פרט לשני פרקים, הפרק שעוסק בסבא, ובסיפור חייו, והפרק שעוסק בסיפור חייו של אלכס. הודא היא מספרת סוביקטיבית, היא מעבירה אלינו רק מה שהיא יודעת, היא לא מספרת מהימנה. לא ניתן לשפוט את הדמויות לפי ראייתה של של הודא. המחבר מציג את הודא כבחורה צנועה, בוגרת, המזוהה עם דמות הבתולה המזדקנת, למרות היותה רק בת 30. היא סובלת מכאבי גב וכתף, אולם אלו כאבים פסיכוסומטיים.


שורה 87: שורה 125:
מרי הודא הן לא רק אחיות, אלא גם חברות. מרי היא אישיות מאוד חזקה. כשהיא מגלה שהיא בהריון, היא מוותרת על זוהיר, אליו היא נמשכת, ומשחקת משחק ע"מ לזות באהבתה של אמו של ווחיד.
מרי הודא הן לא רק אחיות, אלא גם חברות. מרי היא אישיות מאוד חזקה. כשהיא מגלה שהיא בהריון, היא מוותרת על זוהיר, אליו היא נמשכת, ומשחקת משחק ע"מ לזות באהבתה של אמו של ווחיד.
הודא מאוד אוהבת את אחותה, ומנסה לדאוג לה בתוקף היותה האחות הגדולה. בפועל, הודא הבכורה היא זו הזקוקה לסיוע, סובלת מבעיות נפשיות
הודא מאוד אוהבת את אחותה, ומנסה לדאוג לה בתוקף היותה האחות הגדולה. בפועל, הודא הבכורה היא זו הזקוקה לסיוע, סובלת מבעיות נפשיות


===התרחשויות מרכזיות בעלילה:===
===התרחשויות מרכזיות בעלילה:===
שורה 98: שורה 135:


   
   
====פרק 2: המשך ההכרות עם עולמה של הודא====  
====פרק 2====


היא עובדת במשרד נסיעות, שכל העובדים בו יהודים. זהו יום הולדתה, והודא מקבלת מתנה מעדינה ושירלי, שתי הפקידות הנוספות במשרד. המתנה, ספר שירים של עמיחי, מעלה בהודא זיכרונות על בהיג', החבר הקודם (והיחיד) שהיה לה.
היא עובדת במשרד נסיעות, שכל העובדים בו יהודים. זהו יום הולדתה, והודא מקבלת מתנה מעדינה ושירלי, שתי הפקידות הנוספות במשרד. המתנה, ספר שירים של עמיחי, מעלה בהודא זיכרונות על בהיג', החבר הקודם (והיחיד) שהיה לה.
שורה 105: שורה 142:


הודא שמה לב, שהפרח על שמלתה של מרי נקרע, ושיש צלקת על כתפה. מרי אינה משתפת אותה ביחסיה עם זוהיר, בנו של בעל הבית.
הודא שמה לב, שהפרח על שמלתה של מרי נקרע, ושיש צלקת על כתפה. מרי אינה משתפת אותה ביחסיה עם זוהיר, בנו של בעל הבית.


====פרק 3 – הודא מפתחת תשוקותיה ומשיכה לאלכס, למרות שעדיין לא פגשה אותו.====
====פרק 3 – הודא מפתחת תשוקותיה ומשיכה לאלכס, למרות שעדיין לא פגשה אותו.====
שורה 120: שורה 156:
המפגש בין שתי המשפחות מתקיים בסלון ביתם של הודא ומשפחתה. המטרה לשדך בין מרי לוחיד. הודא יוצאת מהחדר לפני מרי, ומתארת את תגובתו של וחיד: "החתן לא הסתיר אכזבתו למראי. בתוך פרק הזמן שהיה סבור שאני היא מרי, הספיק להפשיט אותי... ולהטיל עלי כסות של רחמים." מרי יוצאת מהחדר אך היא, ומציגה חזות של נערה כנועה וביישנית, ומיד מוצאת חן בעיני כל המשפחה.  
המפגש בין שתי המשפחות מתקיים בסלון ביתם של הודא ומשפחתה. המטרה לשדך בין מרי לוחיד. הודא יוצאת מהחדר לפני מרי, ומתארת את תגובתו של וחיד: "החתן לא הסתיר אכזבתו למראי. בתוך פרק הזמן שהיה סבור שאני היא מרי, הספיק להפשיט אותי... ולהטיל עלי כסות של רחמים." מרי יוצאת מהחדר אך היא, ומציגה חזות של נערה כנועה וביישנית, ומיד מוצאת חן בעיני כל המשפחה.  


האווירה הידידותית של המפגש מתחלפת במתל וכעס, כשמתברר שאין למרי נדוניה. דפיקה חזקה על הדלת ובעקבותיה כניסתו של אלכס מפוגגים את המתח. מתברר שפרצו לחדרו, וגנבו את כספו. אום הודא מושיבה אותו, ומגישה לו לימונדה, וכשאלכס חוזר לחדרו, היא דוחפת לידיו צלחת מלאה עוגיות.
האווירה הידידותית של המפגש מתחלפת במתח וכעס, כשמתברר שאין למרי נדוניה. דפיקה חזקה על הדלת ובעקבותיה כניסתו של אלכס מפוגגים את המתח. מתברר שפרצו לחדרו, וגנבו את כספו. אום הודא מושיבה אותו, ומגישה לו לימונדה, וכשאלכס חוזר לחדרו, היא דוחפת לידיו צלחת מלאה עוגיות.


האורחים גם הם עוזבים. מרי מחליטה שהיא תנשא לוחיד, ותנקום באמו על יחסה המשפיל.
האורחים גם הם עוזבים. מרי מחליטה שהיא תנשא לוחיד, ותנקום באמו על יחסה המשפיל.




'''בפרק זה מתרחש המפגש הראשון בין הודא לאלכס. זו הפעם הראשונה שהם רואים זה את זה. המפגש מעורר בגופה של הודא חיים ומשיכתה אליו גוברת "איני אומרת שהתאהבתי בו, בגילי אין מתאהבים במבט ראשון, אבל.... ערבו לי המחשבות שעלו בי, והתחושות ששלטו בגופי  
'''בפרק זה מתרחש המפגש הראשון בין הודא לאלכס. זו הפעם הראשונה שהם רואים זה את זה. המפגש מעורר בגופה של הודא חיים ומשיכתה אליו גוברת "איני אומרת שהתאהבתי בו, בגילי אין מתאהבים במבט ראשון, אבל.... ערבו לי המחשבות שעלו בי, והתחושות ששלטו בגופי "


יחסה של אום הודא לאלכס ואהדה למצוקה שלו ("אמא הניעה ראש ב חמלה למבע עיניו") מעידים על הפתיחות שלה ועל האפשרות של חיים בדו-קיום.'''
יחסה של אום הודא לאלכס ואהדה למצוקה שלו ("אמא הניעה ראש ב חמלה למבע עיניו") מעידים על הפתיחות שלה ועל האפשרות של חיים בדו-קיום.'''


====פרק 5 – הודא נזכרת בבהיג'.====
====פרק 5 – הודא נזכרת בבהיג'.====
שורה 156: שורה 188:
====פרק 7 – המשפחה לומדת על רגשותיה של הודא לאלכס.====
====פרק 7 – המשפחה לומדת על רגשותיה של הודא לאלכס.====


המשפחה משחזרת את אירועי הלילה, והודא יוצאת לחדר המדרגות כדי לחפש את המשקפיים של אלכס. היא מנקה אותם, כשמרי אומרת על אלכס "הרגיש שהודא משוגעת עליו" דבריה של מרי נשמעים על ידי האם והסב: "אמא פערה את פיה "הודא?...הודא  הוא יהודי..."אז מה,  שאל סבא." (75).
המשפחה משחזרת את אירועי הלילה, והודא יוצאת לחדר המדרגות כדי לחפש את המשקפיים של אלכס. היא מנקה אותם, כשמרי אומרת על אלכס "הרגיש שהודא משוגעת עליו" דבריה של מרי נשמעים על ידי האם והסב: "אמא פערה את פיה "אלכס?...אלכס הוא יהודי..."אז מה,  שאל סבא." (75).


כשאלכס מופיע בביתם הוא מוזמן לארוחת בוקר חגיגית, כאות תודה על עזרתו מליל אמש.
כשאלכס מופיע בביתם הוא מוזמן לארוחת בוקר חגיגית, כאות תודה על עזרתו מליל אמש.
שורה 162: שורה 194:
   
   
אמה של הודא מעלה, אוטומטית,  את הבעייתיות בקשר שבין ערבייה ויהודי, אולם אין היא מביעה התנגדות לקשר שכזה. הסב מקבל את הרעיון בשלווה ובטבעיות.
אמה של הודא מעלה, אוטומטית,  את הבעייתיות בקשר שבין ערבייה ויהודי, אולם אין היא מביעה התנגדות לקשר שכזה. הסב מקבל את הרעיון בשלווה ובטבעיות.


====פרק 8 – אלכס מחזר אחרי הודא.====
====פרק 8 – אלכס מחזר אחרי הודא.====
שורה 182: שורה 212:
הודא, מרי, אלכס, שירלי והחבר שלה קובי נוסעים לים. הנסיעה במכונית הופכת לחוויה אירוטית עבור הודא כשרגלו של אלכס, היושב לצדה, נוגעת ברגלה במקרה.
הודא, מרי, אלכס, שירלי והחבר שלה קובי נוסעים לים. הנסיעה במכונית הופכת לחוויה אירוטית עבור הודא כשרגלו של אלכס, היושב לצדה, נוגעת ברגלה במקרה.


על החוף מרי מספרת להודא, שהיא בהריון מזוהיר, ושעליה לגרום לוחיד "לאנוס" אותה. כל הניסיונות שעשתה עד כה לפתות אותו לא הצליחו.  
על החוף מרי מספרת להודא, שהיא בהריון מזוהיר, ושעליה לגרום לוחיד "לאנוס" אותה. כל הניסיונות שעשתה עד כה לפתות אותו לא הצליחו.
 


====פרק 11 – אלכס נעקץ על-ידי עקרב====
====פרק 11 – אלכס נעקץ על-ידי עקרב====
שורה 317: שורה 346:


----
----
*[[ספרות|לחץ כאן כדי לחזור לסיכומים בספרות]]
 
 
[[קטגוריה:ספרות]]
{{ULR}}
עריכה אחת

תפריט ניווט