ירמיה פרק א': הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 473 בתים ,  29 באוקטובר 2005
שורה 42: שורה 42:
ירמיהו מזהה את מקל השקד וזוכה לציון לשבח - "היטבת לראות". בתקופה זו של השנה כל אחד יטיב להבחין שזה מקל מעץ השקדיה. אם כך מדוע פעולה כה פשוטה לכאורה של זיהוי המקל זוכה לשבח של האל? '''רד"ק''': "כי ראה המקל בלא העלים ובלא הפרחים... והכיר בו שהוא מעטה שקד". יש הסבורים כי "לחידון" הזה תפקיד פסיכולוגי שמטרתו להרגיע את ירמיהו ולענות על טענתו בפסוק 6 - שהוא אינו יודע דבר כי עודנו נער. '''רש"י''' מפרש: "השקד הזה הוא ממהר להוציא פרח קודם לכל האילנות, אף אני ממהר לעשות דברי".
ירמיהו מזהה את מקל השקד וזוכה לציון לשבח - "היטבת לראות". בתקופה זו של השנה כל אחד יטיב להבחין שזה מקל מעץ השקדיה. אם כך מדוע פעולה כה פשוטה לכאורה של זיהוי המקל זוכה לשבח של האל? '''רד"ק''': "כי ראה המקל בלא העלים ובלא הפרחים... והכיר בו שהוא מעטה שקד". יש הסבורים כי "לחידון" הזה תפקיד פסיכולוגי שמטרתו להרגיע את ירמיהו ולענות על טענתו בפסוק 6 - שהוא אינו יודע דבר כי עודנו נער. '''רש"י''' מפרש: "השקד הזה הוא ממהר להוציא פרח קודם לכל האילנות, אף אני ממהר לעשות דברי".


מראה השקד נושא עמיו מסר:
מראה השקד נושא עימו מסר: "כי שוקד אני על דברי לעשותו" (פס' 12). שוקד - שומר בשקידה, ממהר. האל מבטיח שהוא שוקד לעשות את דברו אולם אנו לא יודעים מהו הדבר הזה. האם מדובר בנבואה המופיעה בטקסט שלפנינו< האם מדובר בנבואה שאינה נזכרת במפורש? או אולי מינויו של ירמיהו לנביא?
 
====התמונה השניה - סיר נפוח====
2,792

עריכות