על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.

כינורו של רוטשילד / צ'כוב: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
אין תקציר עריכה
 
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
*[[ספרות|לחץ כאן כדי לחזור לסיכומים בספרות]]
----
== האקספוזיציה ==
== האקספוזיציה ==
♦ הדמות הראשית: יעקב "ברונזה"-כינוי, מתכת זולה.
♦ הדמות הראשית: יעקב "ברונזה"-כינוי, מתכת זולה.
שורה 34: שורה 37:
== הצד הפילוסופי של היצירה ==
== הצד הפילוסופי של היצירה ==


יעקב לאחר מותה של מאפרה פותח במונולוג, ושואל את עצמו שאלות פילוסופיות שהן שאלות רטוריות:
יעקב לאחר מותה של מארפה פותח במונולוג, ושואל את עצמו שאלות פילוסופיות שהן שאלות רטוריות:


♦ "למה לא יוכל אדם לחיות בלי כל האבדות וההפסדים הללו?"
♦ "למה לא יוכל אדם לחיות בלי כל האבדות וההפסדים הללו?"
שורה 43: שורה 46:


♦ "מה תכליתו של סדר עולם משונה זה שהחיים הניתנים לאדם רק פעם אחת, עוברים ללא תועלת?"
♦ "מה תכליתו של סדר עולם משונה זה שהחיים הניתנים לאדם רק פעם אחת, עוברים ללא תועלת?"


== התפכחות ==
== התפכחות ==
שורה 80: שורה 82:


♦ בכינורו של רוטשילד יעקב נחשב לדמות עגולה-מותה של מארפה גורם לו להתפכחות ולנתינת הכינור לרוטשילד אשר מפתיעה את הסביבה.
♦ בכינורו של רוטשילד יעקב נחשב לדמות עגולה-מותה של מארפה גורם לו להתפכחות ולנתינת הכינור לרוטשילד אשר מפתיעה את הסביבה.
----
[[קטגוריה:ספרות]]
7

עריכות

תפריט ניווט