7
עריכות
על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.
Sagiabarjel (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
מ (←הצד הפילוסופי של היצירה: תקלדה) |
||
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
*[[ספרות|לחץ כאן כדי לחזור לסיכומים בספרות]] | |||
---- | |||
== האקספוזיציה == | == האקספוזיציה == | ||
♦ הדמות הראשית: יעקב "ברונזה"-כינוי, מתכת זולה. | ♦ הדמות הראשית: יעקב "ברונזה"-כינוי, מתכת זולה. | ||
שורה 34: | שורה 37: | ||
== הצד הפילוסופי של היצירה == | == הצד הפילוסופי של היצירה == | ||
יעקב לאחר מותה של | יעקב לאחר מותה של מארפה פותח במונולוג, ושואל את עצמו שאלות פילוסופיות שהן שאלות רטוריות: | ||
♦ "למה לא יוכל אדם לחיות בלי כל האבדות וההפסדים הללו?" | ♦ "למה לא יוכל אדם לחיות בלי כל האבדות וההפסדים הללו?" | ||
שורה 43: | שורה 46: | ||
♦ "מה תכליתו של סדר עולם משונה זה שהחיים הניתנים לאדם רק פעם אחת, עוברים ללא תועלת?" | ♦ "מה תכליתו של סדר עולם משונה זה שהחיים הניתנים לאדם רק פעם אחת, עוברים ללא תועלת?" | ||
== התפכחות == | == התפכחות == | ||
שורה 80: | שורה 82: | ||
♦ בכינורו של רוטשילד יעקב נחשב לדמות עגולה-מותה של מארפה גורם לו להתפכחות ולנתינת הכינור לרוטשילד אשר מפתיעה את הסביבה. | ♦ בכינורו של רוטשילד יעקב נחשב לדמות עגולה-מותה של מארפה גורם לו להתפכחות ולנתינת הכינור לרוטשילד אשר מפתיעה את הסביבה. | ||
---- | |||
[[קטגוריה:ספרות]] |
עריכות