למידה: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 902 בתים ,  22 באוקטובר 2005
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 17: שורה 17:
ב. פעמון (CS) + אוכל (UCS) ----> ריור (UCR).<BR>
ב. פעמון (CS) + אוכל (UCS) ----> ריור (UCR).<BR>
ג. פעמון (CS) ----> ריור (CR).<BR>
ג. פעמון (CS) ----> ריור (CR).<BR>
<B> תופעות אפשרויות בתהליך ההתניה הקלאסית </B>:<BR>
1. הכחדה - כאשר לאחר הCS לא יבוא הUCS. תהליך זה יביא לתהליך דעיכה ובסופו להכחדת הCR.<BR>
2. החלמה סופנטנית - אם לאחר הפסקה מתהליך ההכחדה נראה לאורגניזם מחדש את הCS לפני הCR. התהליך יביא לCR לאחר הCS, אם כי בכמות קטנה יותר של CR בהשוואה לכמות שהייתה לפני ההכחדה.<BR>
3. הכללה - גירויים הדומים לCS מביאים לCR.<BR>
4. הבחנה - תהליך שמטרתו ללמד את האורגניזם לתת CR רק לCS המקורי. נבצע את התהליך ע"י קבלת הUCS לאחר הCS המקורי (תהליך התניה) ואי-קבלת הUCS לאחר CS שונה מהCS המקורי (תהליך הכחדה).<BR>
@
138

עריכות