• רמה: י'-יב'

מבנה תוכנית

;program A1
var
;a,b:integer
begin
;a:=b
.end

  • שם התוכנית- שם התוכנית יבוא אחרי המילה program. הוא חייב להתחיל באות ויכול להכיל אח"כ צירוף של אותיות ומספרים.
  • הצהרת משתנים- על המשתנים בהם נשתמש בתוכנית מצהירים אחרי הvar. שם המשתנה בדומה לשם התוכנית חייב להתחיל באות ויכול להמשיך בצירוף אותיות ומספרים. יש להגדיר את סוג המשתנה בעזרת נקודתיים.
  • סוגי משתנים- integer- משתנה מספרי שיכול לקבל רק ערכים שלמים.

real- משתנה מסוג ממשי(יכול להיות שברי).

char-משתנה מסוג תו. תו בודד בלבד. גם אם התו הוא מספר, מבחינת המחשב ערכו יהיה שונה מערך של מספר המוצב בתא שמקבל ערכים מספרים. אם a הוא real וb הוא char ונציב בשניהם 5 a שונה מb.

string-משתנה שיכול לקבל מחרוזת תוים.

boolean-מקבל רק true או false ו-1 או 0.

  • פקודות- אחרי הפקודות var, begin לא יבוא שום סימן פיסוק. אחרי end תבוא נקודה. אחרי כל פקודה אחרת בפסקל יבוא נקודה פסיק(;).