מותו של סוכן / ארתור מילר: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:


'''היצירה "מותו של סוכן" מאופיינת במעברים רבים בין העבר להווה (פלאש בקים) ע"י העלאת זיכרונות מהעבר, של גיבור היצירה- ווילי, שנובעות ממצבו הנפשי.<BR>
'''היצירה "מותו של סוכן" מאופיינת במעברים רבים בין העבר להווה (פלאש בקים) ע"י העלאת זיכרונות מהעבר, של גיבור היצירה- ווילי, שנובעות ממצבו הנפשי.<BR>
'''ל"פלאש בקים" ביצירה מספר תפקידים:''''''
'''ל"פלאש בקים" ביצירה מספר תפקידים:''''''<BR>
1. הבריחה לעבר המוצלח של משפחתו, מאפשרת לווילי מן מקלט מההווה המר של התפוררות החיק המשפחתי והיחסים עם בניו.<BR>
1. הבריחה לעבר המוצלח של משפחתו, מאפשרת לווילי מן מקלט מההווה המר של התפוררות החיק המשפחתי והיחסים עם בניו.<BR>
2. ווילי משתמש בעבר ע"מ למצוא את הסיבות לכשלונו בהווה, לדוגמא:  
2. ווילי משתמש בעבר ע"מ למצוא את הסיבות לכשלונו בהווה, לדוגמא:  
שורה 11: שורה 11:
4. תפקיד נוסף של המעברים בין העבר להווה, הוא להראות את מצבו הנפשי המעורער של האב- ווילי, שלוקה בנפשו ומאבד באופן הדרגתי את ההבחנה בין דמיון למציאות ובין עבר להווה.<BR>
4. תפקיד נוסף של המעברים בין העבר להווה, הוא להראות את מצבו הנפשי המעורער של האב- ווילי, שלוקה בנפשו ומאבד באופן הדרגתי את ההבחנה בין דמיון למציאות ובין עבר להווה.<BR>
לסיכום, ניתן לומר שההווה ביצירה נובע מהעבר, ולכל דבר יש סיבה, לדוגמא: מרידתו של ביף במוסכמות אינה מקרית, כבר בילדותו היה עושה דברים לא מקובלים ומזה התפתח אופיו המרדני בהווה.<BR>
לסיכום, ניתן לומר שההווה ביצירה נובע מהעבר, ולכל דבר יש סיבה, לדוגמא: מרידתו של ביף במוסכמות אינה מקרית, כבר בילדותו היה עושה דברים לא מקובלים ומזה התפתח אופיו המרדני בהווה.<BR>


===היסודות הדרמטיים של המחזה===
===היסודות הדרמטיים של המחזה===
27

עריכות