admin
556
עריכות
על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
(3 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{תנ"ך כרמל זבולון}} | |||
*פס' 1: היסוד החשוב ביותר בסיפור הוא הכרם, ולכן זוהי המילה הראשונה בסיפור. | *פס' 1: היסוד החשוב ביותר בסיפור הוא הכרם, ולכן זוהי המילה הראשונה בסיפור. | ||
[[Category:תנ"ך]] | |||
*פס' 2 - 3: אחאב ונבות בכרם נבות. | *פס' 2 - 3: אחאב ונבות בכרם נבות. | ||
אחאב מציע לנבות הצעה הוגנת ביותר: כרם אחר, טוב יותר מכרמו של נבות, או לחילופין מחיר מלא עבור הכרם. | אחאב מציע לנבות הצעה הוגנת ביותר: כרם אחר, טוב יותר מכרמו של נבות, או לחילופין מחיר מלא עבור הכרם. | ||
שורה 18: | שורה 19: | ||
הצעה 2: אם טוב בעיניך, אתנה לך כסף מחיר זה או אם חפץ אתה, אתנה לך כרם תחתיו | הצעה 2: אם טוב בעיניך, אתנה לך כסף מחיר זה או אם חפץ אתה, אתנה לך כרם תחתיו | ||
תשובה: חלילה לי מה' מתתי את נחלת אבותי לך | תשובה: חלילה לי מה' מתתי את נחלת אבותי לך לא אתן לך את כרמי | ||
====ההבדלים:==== | |||
1) בספרו לאיזבל על השיחה עם נבות, משמיט אחאב את הנימוק שנתן לנבות. | 1) בספרו לאיזבל על השיחה עם נבות, משמיט אחאב את הנימוק שנתן לנבות. | ||
הרי מלך מזרחי אינו צריך לנמק מאומה לנתיניו. | הרי מלך מזרחי אינו צריך לנמק מאומה לנתיניו. | ||
שורה 77: | שורה 79: | ||
נהוג לסמלה בפתגם "אבות אכלו בוסר, ושיני הבנים תקהינה". | נהוג לסמלה בפתגם "אבות אכלו בוסר, ושיני הבנים תקהינה". | ||
הסופר אינו רואה כל פגם מוסרי בעובדה כי את העונש הכבד על חטאי אחאב ואיזבל ישא בנו של אחאב. | הסופר אינו רואה כל פגם מוסרי בעובדה כי את העונש הכבד על חטאי אחאב ואיזבל ישא בנו של אחאב. | ||
ברבות השנים שונתה שיטת הגמול, והפכה להיות "גמול מיידי וישיר". | ברבות השנים שונתה שיטת הגמול, והפכה להיות "גמול מיידי וישיר". |