על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.

מלכים א' פרק ג': הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך סיכומונה, אתר הסיכומים החופשי.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 20: שורה 20:
'''פס' 16-23:'''      '''''משפט שלמה. חלק א'- שתי האמהות'''''
'''פס' 16-23:'''      '''''משפט שלמה. חלק א'- שתי האמהות'''''


"זונות" מדגיש את מעמדן הנחות. שתי הנשים מציגות את דבריהן, כאשר הראשונה מאריכה בדברים כטקטיקה לשכנע כי היא דוברת אמת, והשנייה מקצרת, כטקטיקה שונה.
"זונות" מדגיש את מעמדן הנחות. שתי הנשים מציגות את דבריהן, כאשר הראשונה מאריכה בדברים כטקטיקה לשכנע כי היא דוברת אמת, והשנייה מקצרת, כטקטיקה שונה.כאשר העובדה כי לא היו כל עדים וכי הן זונות יקשה על מציאת האבות ולגילוי האמת.


'''פס' 24-27:'''      '''''חלק ב'- סיפור החרב'''''
'''פס' 24-27:'''      '''''חלק ב'- סיפור החרב'''''

גרסה מ־21:58, 23 במרץ 2009

מלכות שלמה וחוכמתו

פס 1-4: - נישואי שלמה עם בת פרעה והמצב הדתי בימיו שלמה ירש מאביו ממלכה גדולה והוא שואף להפוך אותה למרכז בינלאומי. לשם כך הוא מחזק את קשריו עם המדינות באזור, באמצעות נישואים פוליטיים. בפסוק 1 אנו שומעים על נישואיו לבת פרעה. בפסוק 1- ניסוח המשפט מלמד שבת פרעה משנית ומטרת נישואין אלה היא פוליטית. שלמה מתחתן עם בת פרעה נשואים פוליטיים, אשר מבטיחים שלום עם מצרים. העם מזבח בבמות, מפני שעוד אין בית מקדש, והסופר המקראי מותח ביקורת על כך, ומציג חשיבה דויטרונומיסטית. (דויטרונומיזם- אמונה באל אחד ובמקום מרוכז; מקדש.)

פס' 5-15: חלום שלמה בגבעון

שלמה מעלה 1000 עולות בבמת המזבח הגדולה בגבעון, ובלילה ההוא התגלה אליו ה' בחלום, והעניק לו משאלה. "מה אתן לך?" שלמה תחילה מודה לו בשם אביו על שהיה איתו וזכר שדוד המלך מילא את מצוותיו כל חייו. לאחר מכן מספר לו שלמה שהוא עוד צעיר, ואינו יודע איך לנהל את הממלכה שלו, ולכן מבקש בתור משאלה "לב לשפוט את עמך להבין בין טוב לרע." ה' מחבב את דרך חשיבתו של שלמה, ומחזק אותו על כך שלא ביקש עושר, שיבה טובה, שלום עם אויביו וכו', ומבטיח להגשים את משאלתו בתנאי שילך בדרך אביו, דוד המלך, ולא יסטה מאמונתו. שלמה זוכר את החלום כשהוא קם, זובח לה', ועורך חגיגה.

פס' 16-23: משפט שלמה. חלק א'- שתי האמהות

"זונות" מדגיש את מעמדן הנחות. שתי הנשים מציגות את דבריהן, כאשר הראשונה מאריכה בדברים כטקטיקה לשכנע כי היא דוברת אמת, והשנייה מקצרת, כטקטיקה שונה.כאשר העובדה כי לא היו כל עדים וכי הן זונות יקשה על מציאת האבות ולגילוי האמת.

פס' 24-27: חלק ב'- סיפור החרב

שלמה קובע לגזור את הילד לשניים, חצי לאמא אחת וחצי לאמא השנייה, כתרגיל פסיכולוגי. האם האמיתית מוותרת על התינוק, מפני שחשוב לה שיישאר בריא ושלם, וכך מזהה אותה שלמה, והיא מקבלת את הילד.

פס' 28:

כל העם שומע אודות המשפט, ולשלמה המלך יוצא שם של שופט חכם ועושה צדק. העם כולו מעריך ומכבד אותו.