על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.

עמדתו של הרצל כלפי ירושלים (ירושלים בתפיסה הציונית של הרצל): הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך סיכומונה, אתר הסיכומים החופשי.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:
הרצל לא התקשה לראות בירושליים סביבה אקסטריטוריאלית שלא תכלל בריבונות היהודית בא"י בתמורה לקבלת הכרה בינלאומית בריבונות היהודית בא"י.
הרצל לא התקשה לראות בירושליים סביבה אקסטריטוריאלית שלא תכלל בריבונות היהודית בא"י בתמורה לקבלת הכרה בינלאומית בריבונות היהודית בא"י.


בשנת 1898 גיבש הרצל תכנית מורכבת יותר לעתיד ירושליים, לפי חזונו ירושליים העתיקה תהיה שטח בינלאומי ותוגדר כמרכז אמונה השייך לעמים כולם.
בשנת 1898 גיבש הרצל תכנית מורכבת יותר לעתיד ירושליים, לפי חזונו:
כמו כן בעיר העתיקה(לא על הר הבית) יוכלו היהודים לבנות "היכל תפילה" - מעין שחזור של בית המקדש העתיק.
 
מחוץ לחומות העיר ביקש הרצל להקים עיר בסגנון אירופאי שתהיה בירתו המדינית והתרבותית של העם היהודי.
*,העיר העתיקה תהיה תחת שלטון בינלאומי ותהווה מרכז אמונה לעמים כולם.
 
*היהודים יוכלו לבנות היכל תפילה בשטח העיר העתיקה לא באזור הר הבית (לא בגלל קדושת המקום למוסלמים, אלא בעיקר בגלל כיפת הסלע שנראתה היטב מהר הזיתים).
 
*מחוץ לחומות תוקם עיר בסגנון אירופאי מודרני שתהייה בירתה המדינית, תרבותית ומדעית של העם היהודי.


[[קטגוריה:היסטוריה 5 יח"ל]]
[[קטגוריה:היסטוריה 5 יח"ל]]

גרסה מ־14:08, 23 במאי 2007

עמדתו של הרצל כלפי ירושליים

הרצל כמנהיג הציונות במאה ה19 ייחל להקמת מדינה יהודית לאומית אשר לא תיהיה מושתת על עקרונות דתיים. כבר בשנת 1896 טען הרצל כי ריבונות יהודית בא"י אין פירושה כי באופן אוטומטי ירושליים תיהיה בירתה. הרצל לא התקשה לראות בירושליים סביבה אקסטריטוריאלית שלא תכלל בריבונות היהודית בא"י בתמורה לקבלת הכרה בינלאומית בריבונות היהודית בא"י.

בשנת 1898 גיבש הרצל תכנית מורכבת יותר לעתיד ירושליים, לפי חזונו:

  • ,העיר העתיקה תהיה תחת שלטון בינלאומי ותהווה מרכז אמונה לעמים כולם.
  • היהודים יוכלו לבנות היכל תפילה בשטח העיר העתיקה – לא באזור הר הבית (לא בגלל קדושת המקום למוסלמים, אלא בעיקר בגלל כיפת הסלע שנראתה היטב מהר הזיתים).
  • מחוץ לחומות תוקם עיר בסגנון אירופאי מודרני שתהייה בירתה המדינית, תרבותית ומדעית של העם היהודי.