עריכה אחת
על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.
פנים אחרות / ש"י עגנון: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
←מהלך הסיפור
Ran.Rutenberg (שיחה | תרומות) |
|||
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת) | |||
שורה 79: | שורה 79: | ||
===מוטיבים בסיפור=== | |||
א. ראייה- עיניים<BR> | א. ראייה- עיניים<BR> | ||
ב. בית<BR> | ב. בית<BR> | ||
שורה 87: | שורה 86: | ||
==מהלך הסיפור== | |||
א. היציאה מבית המשפט<BR> | א. היציאה מבית המשפט<BR> | ||
שורה 98: | שורה 97: | ||
===חלק ראשון=== | |||
פירושי מילים | ====פירושי מילים==== | ||
א. "שעה טובה": אמירה אירונית של הגברים על דבר גירושה של טוני מבעלה<BR> | א. "שעה טובה": אמירה אירונית של הגברים על דבר גירושה של טוני מבעלה<BR> | ||
שורה 115: | שורה 114: | ||
יב. "עונג של טוני ממקום אחר": הרמז לבגידה של טוני בהרטמן (לפי דעתו של הרטמן)<BR> | יב. "עונג של טוני ממקום אחר": הרמז לבגידה של טוני בהרטמן (לפי דעתו של הרטמן)<BR> | ||
====פסקה ראשונה==== | |||
זהו סיפור ריאליסטי שנכתב על רקע המאה התשע עשרה ועיקרו- קונפליקט בין בני זוג:<BR> | זהו סיפור ריאליסטי שנכתב על רקע המאה התשע עשרה ועיקרו- קונפליקט בין בני זוג:<BR> | ||
א. גבר ואישה<BR> | א. גבר ואישה<BR> | ||
שורה 122: | שורה 120: | ||
הסיפור מתחיל דרך תיאור סינקדוכי (הפרט מייצג את הכלל) של עיני טוני, כלומר העינייםשלה מייצגות את כל האישיות שלה ואת כולה. העיניים לחות ורטובות מבכי, דבר המעיד על עצב ומלנכוליה בחייה של טוני. היא יוצאת מבית המשפט עם גט בידה, ובחוץ מחכים לה שני גברים שמעוניינים בה מיד עם גירושה מבעלה. הם אורבים לה ומעוניינים ליהנות איתה הנאות מפוקפקות שקשורות לתאוות יצרים ומיניות. שני הגברים הם דמויות קומיות וגרוטסקיות (מגוחכות, נלעגות) , הם בעלי תאווה מינית ואינם מבינים לכאבה של טוני בדבר גירושה מבעלה. הם טיפוסים קלי דעת שדואגים להנאתם השטחית והאגואיסטית. קיים ניגוד חריף בין שמחת הגברים לעצבותה של טוני. | הסיפור מתחיל דרך תיאור סינקדוכי (הפרט מייצג את הכלל) של עיני טוני, כלומר העינייםשלה מייצגות את כל האישיות שלה ואת כולה. העיניים לחות ורטובות מבכי, דבר המעיד על עצב ומלנכוליה בחייה של טוני. היא יוצאת מבית המשפט עם גט בידה, ובחוץ מחכים לה שני גברים שמעוניינים בה מיד עם גירושה מבעלה. הם אורבים לה ומעוניינים ליהנות איתה הנאות מפוקפקות שקשורות לתאוות יצרים ומיניות. שני הגברים הם דמויות קומיות וגרוטסקיות (מגוחכות, נלעגות) , הם בעלי תאווה מינית ואינם מבינים לכאבה של טוני בדבר גירושה מבעלה. הם טיפוסים קלי דעת שדואגים להנאתם השטחית והאגואיסטית. קיים ניגוד חריף בין שמחת הגברים לעצבותה של טוני. | ||
====פסקה שנייה==== | |||
- בעלה לשעבר של טוני המכונה הרטמן יוצא אף הוא מבית המשפט ופונה אל האפלה (סמל לאי- וודאות, תחושת חוסר אונים וכדומה). הוא נראה עצוב ומודאג מכך שאשתו לשעבר מסתובבת | - בעלה לשעבר של טוני המכונה הרטמן יוצא אף הוא מבית המשפט ופונה אל האפלה (סמל לאי- וודאות, תחושת חוסר אונים וכדומה). הוא נראה עצוב ומודאג מכך שאשתו לשעבר מסתובבת | ||
שורה 177: | שורה 175: | ||
===חלק שני=== | |||
====פירושי מילים==== | |||
א. מקשאות: שדות של אבטיחים, מלונים, קישואים<BR> | א. מקשאות: שדות של אבטיחים, מלונים, קישואים<BR> | ||
שורה 202: | שורה 199: | ||
הייתה בטוחה שזו גחלילית בקצה הדרך. | הייתה בטוחה שזו גחלילית בקצה הדרך. | ||
אלו הם מוטיבים אשר משקפים ומעצבים את התהליך המתרחש בין גיבורי הסיפור: | |||
מוטיב האור והחושך | |||
מוטיב הכוכבות | |||
===חלק שלישי=== | |||
====פירושי מילים==== | |||
א. קינבה: חתכה<BR> | א. קינבה: חתכה<BR> | ||
שורה 251: | שורה 250: | ||
===חלק רביעי=== | |||
=====פירושי מילים==== | |||
א. "לקח לו לב": אזר אומץ<BR> | א. "לקח לו לב": אזר אומץ<BR> |