פרקים י"ח - י"ט,מסע סנחריב: הבדלים בין גרסאות בדף

סיכום פרקים י"ח עד י"ט
אין תקציר עריכה
(סיכום פרקים י"ח עד י"ט)
שורה 1: שורה 1:
{{תנ"ך כרמל זבולון}}
{{תנ"ך כרמל זבולון}}
===מסע סנחריב – 701 לפנה"ס===
 
[[Category:תנ"ך]]
פרק י"ח
 
'''יש קשר בין רפורמה דתית לפעילות מדינית''' - פוליטית.   
'''יש קשר בין רפורמה דתית לפעילות מדינית''' - פוליטית.   
כאשר אשור הייתה בשיא כוחה והשפעתה על האזור הייתה לה גם השפעה תרבותית - דתית על המדינות הכבושות, שתושביהן אמצו לעצמם מנהגים דתיים, חברתיים ותפיסות עולם שאפיינו את הכובש.   
כאשר אשור הייתה בשיא כוחה והשפעתה על האזור הייתה לה גם השפעה תרבותית - דתית על המדינות הכבושות, שתושביהן אמצו לעצמם מנהגים דתיים, חברתיים ותפיסות עולם שאפיינו את הכובש.   
שורה 79: שורה 80:
11.השוואה בין ה' אלוהי ישראל לאלי הארצות השכנות - כמוהם ייכשל בהצלת עמו.   
11.השוואה בין ה' אלוהי ישראל לאלי הארצות השכנות - כמוהם ייכשל בהצלת עמו.   


'''פרק י"ט 1 – 7, 32 – 37'''
פרק י"ט


פס' 1 – 7 - דברי רבשקה הטילו את רישומם על שרי המלך שהאזינו לו.   
פס' 1 – 7 - דברי רבשקה הטילו את רישומם על שרי המלך שהאזינו לו.   
שורה 116: שורה 117:
המצור על ירושלים אמנם נכשל, אבל המרד של חזקיהו הביא אסון כבד על יהודה. מרבית הארץ נכבשה על-ידי האשורים, חלק לא קטן מתושביה הוגלה כנראה, ויהודה הפכה להיות מדינת חסות של אשור.
המצור על ירושלים אמנם נכשל, אבל המרד של חזקיהו הביא אסון כבד על יהודה. מרבית הארץ נכבשה על-ידי האשורים, חלק לא קטן מתושביה הוגלה כנראה, ויהודה הפכה להיות מדינת חסות של אשור.


מן ההיבט הדתי, הצלתה הפלאית של ירושלים חיזקה עוד יותר את ההרגשה בקרב תושבי העיר שהם חסינים מעונש: ה' לא ייתן את ידו להרס המקדש "שלו", ועקב כך גם לא תיפגע העיר. הרגשת חסינות זו גרמה כנראה לתושבי ירושלים להידרדרות מוסרית ודתית, והנביא ירמיהו מגיב על כך בחריפות (ראה ירמיהו ז').
מן ההיבט הדתי, הצלתה הפלאית של ירושלים חיזקה עוד יותר את ההרגשה בקרב תושבי העיר שהם חסינים מעונש: ה' לא ייתן את ידו להרס המקדש "שלו", ועקב כך גם לא תיפגע העיר. הרגשת חסינות זו גרמה כנראה לתושבי ירושלים להידרדרות מוסרית ודתית, והנביא ירמיהו מגיב על כך בחריפות (ראה ירמיהו ז'). ==
עריכה אחת