קווינטת לקלרניט, 2 כינורות, ויולה וצ'לו בלה מג'ור kv 581 מאת מוצרט: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 3: שורה 3:
(אלגרו, לרגטו, מנואט, אלגרטו + וריאציות)
(אלגרו, לרגטו, מנואט, אלגרטו + וריאציות)


למוצרט היתה אהבה מיוחדת לקלרניט. מוצרט כתב את החמישיה (לקלרניט, 2
*למוצרט היתה אהבה מיוחדת לקלרניט. מוצרט כתב את החמישיה (לקלרניט, 2
כינורות, ויולה וצ'לו) לחברו הטוב נגן הקלרניט אנתון שטטלר.
כינורות, ויולה וצ'לו) לחברו הטוב נגן הקלרניט אנתון שטטלר.
הקלרניט של שטטלר נבנה במיוחד לביצוע היצירה כדי לבצע את הצלילים הנמוכים
הקלרניט של שטטלר נבנה במיוחד לביצוע היצירה כדי לבצע את הצלילים הנמוכים
שורה 11: שורה 11:
החמישיה היא אחת מהיצירות האחרונות שכתב להרכבים קאמרים.
החמישיה היא אחת מהיצירות האחרונות שכתב להרכבים קאמרים.


הפרק הראשון (אלגרו) הוא חלק מהצורה (form) של הסונטה:
*הפרק הראשון (אלגרו) הוא חלק מהצורה (form) של הסונטה:
בפרק הראשון ישנו עירבוב אדיר של צלילים (בהתאמה).
בפרק הראשון ישנו עירבוב אדיר של צלילים (בהתאמה).
פעמים רבות נשמע הנושא מנוגן על ידי הקלרניט ולפעמים על ידי המיתרים.
פעמים רבות נשמע הנושא מנוגן על ידי הקלרניט ולפעמים על ידי המיתרים.
שורה 21: שורה 21:
ומתבצע דיאלוג בין הקלרניט לצ'לו (הבהיר והגבוה מול העמוק והנמוך).
ומתבצע דיאלוג בין הקלרניט לצ'לו (הבהיר והגבוה מול העמוק והנמוך).


הפרק השני (לרגטו) מראה את היכולות, היופי והעומק של הקלרניט. שאר הכלים
*הפרק השני (לרגטו) מראה את היכולות, היופי והעומק של הקלרניט. שאר הכלים
המלווים "נותנים רקע" לקלרניט. הם מנגנים עם סורדינו, חוץ מהצ'לו המנסה
המלווים "נותנים רקע" לקלרניט. הם מנגנים עם סורדינו, חוץ מהצ'לו המנסה
להביע עומק.
להביע עומק.
שורה 27: שורה 27:
ולבסוף חזרה על המלודיה (הנושא הראשון המנסה להביע רגש ונשמה).
ולבסוף חזרה על המלודיה (הנושא הראשון המנסה להביע רגש ונשמה).


הפרק השלישי (מנואט) מבוסס על ריקוד ישן מתומצת:
*הפרק השלישי (מנואט) מבוסס על ריקוד ישן מתומצת:
הצורה (from) של המנואט הוא A – B – A – B - A .
הצורה (from) של המנואט הוא A – B – A – B - A .
B – שני סוגי טריו. הראשון מנוגן ללא הקלרניט והשני יחד איתו.
B – שני סוגי טריו. הראשון מנוגן ללא הקלרניט והשני יחד איתו.
שורה 34: שורה 34:
המובא באקורדים דיסוננטים של כלי הקשת. לסיום חזרה על הנושא הראשון.
המובא באקורדים דיסוננטים של כלי הקשת. לסיום חזרה על הנושא הראשון.


הפרק הרביעי (אלגרטו + וריאציות):
*הפרק הרביעי (אלגרטו + וריאציות):
בתוך פרק זה יש 4 וריאציות. שלושת הראשונות מבוצעות באלגרו. הוריאציה
בתוך פרק זה יש 4 וריאציות. שלושת הראשונות מבוצעות באלגרו. הוריאציה
הרביעית מנוגנת באדג'יו המבוסס על הפרק השני. לבסוף הוא זורם אל הפינאל
הרביעית מנוגנת באדג'יו המבוסס על הפרק השני. לבסוף הוא זורם אל הפינאל
שורה 48: שורה 48:
לסיום (אלגרו).
לסיום (אלגרו).


וולפגן אמדאוס מוצרט:
*וולפגן אמדאוס מוצרט:
מוצרט נולד בשנת 1756 בזלצבורג שבאוסטריה. הוא למד לבד לנגן על מקלדת,
מוצרט נולד בשנת 1756 בזלצבורג שבאוסטריה. הוא למד לבד לנגן על מקלדת,
כינור, וויולה. כשהיה בן שש התחיל להלחין וערך סיור קונצרטים של שלוש שנים
כינור, וויולה. כשהיה בן שש התחיל להלחין וערך סיור קונצרטים של שלוש שנים
שורה 60: שורה 60:
הטמפו הנכון והמדוייק".
הטמפו הנכון והמדוייק".


השוואת ביצועים:
*השוואת ביצועים:
ביצוע של נגנית הקלרינט yona ettlinger ביצוע של נגנית הקלרינט michel
ביצוע של נגנית הקלרינט yona ettlinger ביצוע של נגנית הקלרינט michel
portal 1. הביצוע של yona ettlinger - הטמפו קצת יותר מהיר. 2. הביצוע של
portal 1. הביצוע של yona ettlinger - הטמפו קצת יותר מהיר. 2. הביצוע של
78

עריכות