על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.

תהליכי שינוי באירופה ובעולם היהודי עד מלחה"ע ה- 1/ "עידן של שינויים": הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
פרק ראשון - תהליכי שינוי באירופה ובעולם היהודי עד מלחה"ע ה- 1/ "עידן של שינויים" שונה ל תהליכי שינוי באירופה ובעולם היהודי עד מלחה"ע ה- 1/ "עידן של
מ (פרק ראשון - תהליכי שינוי באירופה ובעולם היהודי עד מלחה"ע ה- 1/ "עידן של שינויים" שונה ל תהליכי שינוי באירופה ובעולם היהודי עד מלחה"ע ה- 1/ "עידן של)
 
(30 גרסאות ביניים של 13 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 55: שורה 55:


==== '''2) בתחום התחבורה –ספינת הקיטור, המטוס,המכונית,הקטר ורכבת''' ====
==== '''2) בתחום התחבורה –ספינת הקיטור, המטוס,המכונית,הקטר ורכבת''' ====
(פירוט על כלי תחבורה אלה ניתן למצוא ב- http://he.wikipedia.org)
 


ב-1829 המהנדס הבריטי ג'ורג סטיבנסון בנה את הקטר המפורסם רוקט.
ב-1829 המהנדס הבריטי ג'ורג סטיבנסון בנה את הקטר המפורסם רוקט.
שורה 77: שורה 77:
הרכבת תרמה להאחדה של הזמן ברחבי המדינה והעולם כולו.
הרכבת תרמה להאחדה של הזמן ברחבי המדינה והעולם כולו.
מאחר שהרכבת פועלת על פי לוח זמנים מסודר , השעון צריך להיות אחיד בכל מקום שאליו היא מגיעה.
מאחר שהרכבת פועלת על פי לוח זמנים מסודר , השעון צריך להיות אחיד בכל מקום שאליו היא מגיעה.
מאז שנות הארבעים הנהיגו חברות הרכבת באנגליה לוח זמנים אחיד ושעון אחיד לכל התחנות ב- 1980 הפך השעון האחיד של הרכבות באנגליה לשעון המחייב את כל המדינה - יתרון חברתי וכלכלי.
מאז שנות הארבעים הנהיגו חברות הרכבת באנגליה לוח זמנים אחיד ושעון אחיד לכל התחנות ב- 1890 הפך השעון האחיד של הרכבות באנגליה לשעון המחייב את כל המדינה - יתרון חברתי וכלכלי.


==== '''3) בתחום התיעוש – נורה חשמלית , מנוע חשמלי''' ====
==== '''3) בתחום התיעוש – נורה חשמלית , מנוע חשמלי''' ====
שורה 229: שורה 229:


בסוף המאה ה-19(1800) ותחילת המאה ה-20(1900) פעלו בו זמנית שני תהליכים מנוגדים.
בסוף המאה ה-19(1800) ותחילת המאה ה-20(1900) פעלו בו זמנית שני תהליכים מנוגדים.
מצד אחד תהליכים ומגמות שביקשו לשלב את היהודים בחסרה הסובבת.
מצד אחד תהליכים ומגמות שביקשו לשלב את היהודים בחברה הסובבת.
מצד שני אנו רואים תהליכים ומגמות של דחייה שעודדו את האנטישמיות המודרנית.
מצד שני אנו רואים תהליכים ומגמות של דחייה שעודדו את האנטישמיות המודרנית.
הדחייה נגרמה גם בגלל השילוב.
הדחייה נגרמה גם בגלל השילוב.
שורה 314: שורה 314:
   
   


===='''סווווווווווווווףףף פסווווווקקק    במחשבה תחילה====
===='''ביטויי דחייה בצרפת'''====
 
'''1) עיתונות וספרות אנטישמית''' – עיתונאי בשם אדוארד דרימון חיבר ספר בשם " צרפת היהודית".
 
בספר טען דרימון שהיהודים השתלטו על צרפת בתחומים הכלכליים והחברתיים, והם אשמים בכל הצרות של צרפת. הוא האשים את היהודים כי בגלל אופיים הגזעי הנחות הם משחיתים את האומה הצרפתית.
 
דרימון קרא לבטל את האמנציפציה, ולהחרים את רכוש היהודים.
דרימון גם הקים עיתון בשם "הדיבור החופשי". בעיתון זה התנהלה תעמולה פרועה נגד היהודים במיוחד נגד קציני צבא יהודים בטענה שהם בוגדים במולדת. 
'''2) ארגונים ומפלגות אנטישמיות''' – דרימון הקים את ארגון "הליגה האנטישמית " של צרפת . ארגון זה לקח חלק נכבד במהומות נגד דרייפוס.
'''3) פרשת דרייפוס 1894- 1906'''
 
לידי שירות הריגול של הצבא הצרפתי, הגיעה תעודה שנגנבה מהשגרירות הגרמנית.
 
התעודה העידה על כך, שסודות צבאיים צרפתיים נמסרים באופן קבוע לשגרירות הגרמנית.
התעודה הייתה חתומה בראשי תיבות A.D.
ראשי המטה הצרפתי שהיו ימניים ולאומניים החליטו להאשים את דרייפוס.
דרייפוס נאסר, הנושא פורסם בעיתונו של דרימון ובעיתונים ימניים אחרים, התעוררה סערה ציבורית בצרפת, והתיק הועבר לבית דין צבאי, שגזר על דרייפוס גירוש לאי השדים ושלילת דרגתו.
 
שלילת הדרגה נעשתה בטקס פומבי ומשפיל, בו הוכרז על הדחתו של דרייפוס מן הצבא בגלל בגידה במולדת.
הורדו מעל כתפיו הדרגות , חרבו נלקחה ושוברה לקול צעקות ההמון : "מוות לבוגד דרייפוס" ! "מוות ליהודים "  !
 
דרייפוס הפך לסמל הבוגדנות היהודית והימין בצרפת ניצל זאת כדי להסית את האוכלוסייה הצרפתית נגד היהודים ולדרוש את ביטול שוויון הזכויות שניתנו להם.
 
בראש המאבק לזיכויו של דרייפוס עמד הסופר הצרפתי אמיל זולא, שפרסם את המאמר המפורסם "'''אני מאשים'''". בלחץ דעת הקהל נערך לדרייפוס משפט חוזר, והוא קיבל זיכוי סופי ב-1906.
 
[[category:היסטוריה א']]
admin
887

עריכות

תפריט ניווט