תהליכי שינוי באירופה ובעולם היהודי עד מלחה"ע ה- 1/ "עידן של שינויים": הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 19: שורה 19:




2) '''בתחום הרפואה'''-  גילה לואי פסטר שהחיידקים גורמים למחלות וגילה את שיטת החיסונים.
2) '''בתחום הרפואה'''-  לואי פסטר גילה שהחיידקים גורמים למחלות וגילה את שיטת החיסונים.




3) '''בתחום הביולוגיה פותחה תורת האבולוציה של צ' ארלס דארווין'''  
3) '''בתחום הביולוגיה פותחה תורת האבולוציה של צ' ארלס דארווין'''  


ביולוג בשם צארלס דארוין ערך מחקר והגיע למסקנה שבטבע יש מלחמת קיום.
במלחמה זו רק הצמחים ובעלי החיים החזקים שורדים, אלה שלמדו להתאים את עצמם לסביבה.
המינים החלשים נעלמים.
לתהליך זה קרא דרווין '''"תהליך הברירה הטבעית".'''
דרווין טען עוד שהמינים החזקים ששרדו מעבירים לצאצאיהם את התכונות שסיגלו לעצמם.
הצאצאים  עוברים גם הם שינויים כדי לשרוד בתנאים החדשים שנוצרו.
כך נוצר תהליך של התפתחות הדרגתית של תכונות חדשות כל הזמן, שמאפשרות למינים החזקים לשרוד.
להתפתחות זו  קרא דרווין אבולוציה.
דרווין הוציא ספר בשם "'''מוצא המינים'''" שעסק בנושא האבולוציה וספר נוסף בשם "מוצא האדם" ובו קבע שמוצא האדם מן הקוף.


'''השפעות התגלית על האוכלוסייה :'''
'''השפעות התגלית על האוכלוסייה :'''
שורה 41: שורה 29:
'''בתחום הדת''' – התגלית יצאה למעשה נגד סיפור בריאת העולם ע"י אלוהים, והובילה לתהליך של חילון שהחליש את הכנסייה והכמורה וחיזק את המדינה ומוסדותיה
'''בתחום הדת''' – התגלית יצאה למעשה נגד סיפור בריאת העולם ע"י אלוהים, והובילה לתהליך של חילון שהחליש את הכנסייה והכמורה וחיזק את המדינה ומוסדותיה


'''בתחום החינוך''' – החינוך יצא מידי הכנסייה ועבר לידי המדינה תהליך שאפשר את המשך התפתחות המדעים והטכנולוגיה ויצר יותר משכילים.
'''בתחום החינוך''' – החינוך יצא מידי הכנסייה ועבר לידי המדינה, תהליך שאפשר את המשך התפתחות המדעים והטכנולוגיה ויצר יותר משכילים.


'''בתחום החברתי'''- תורת האבולוציה תרמה להתפתחות תורת הגזע שהביאה להתעוררות האנטישמיות במאה ה-19 .
'''בתחום החברתי'''- תורת האבולוציה תרמה להתפתחות תורת הגזע שהביאה להתעוררות האנטישמיות במאה ה-19 .
3

עריכות