על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.

מבנה, קישור ותכונות החומר: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 110: שורה 110:


===מתכות===
===מתכות===
מתכות (ראה [[כימיה - מושגי יסוד#הגדרות בסיס בכימיה|תכונות נוספות]]
מתכות (ראה [[כימיה - מושגי יסוד#הגדרות בסיס בכימיה|תכונות נוספות]]). במתכות הן בעלות מבנה של סריג מתכתי - יונים (גלעינים) חיוביים המוקפים בים של אלקטרונים. המתכות הן מוצקות בטמפרטורת החדר (למעט כספית), בעלות נק' רתיחה והיתוך בינוניות עד גבוהות. הן מולכיות חשמל במוצק ובנוזל. אין מסיסות למעט [[מחזוריות ומשפחות כימיות#אלקאלים|מתכות אלקאליות]] אשר מגיבות עם מים.
 
===חומרים אטומריים===
חומרים אלו בנויים מסריג אטומרי בו כל החלקיקים קשורים זה לזה בקשרים קוולנטים חזקים. כל החומרים האלו הם מוצקים בעלי טמפרטורות היתוך ורתיחה גבוהות מאד. הם מבודדים (למעט גרפיט אשר מוליך היטב) ואינם נמסים בממסים. החומרים האטומרים הם: פחמן בצורת יהלום ובצורת גרפיט, קרביד הצורן (SiC), וצורן דו חמצני (SiO<sub>2</sub>).
 
===חומרים מולקולריים===
קבוצה זו של חומרים היא רחבה ביותר וכוללת חומרים בעלי תכונות שונות ומגוונות. חומרים אלו יכולים להיות בטמפרטורת החדר במצב מוצק, נוזל או גז. בין החלקיקים שלהם מתקיימים ואן דר ואלס חלשים ולכן על פי רוב הם בעלי טמפרטורות היתוך ורתיחה נמוכות יחסית. הם אינם מוליכים חשמל ומסיסים בממסים שונים בהתאם לקוטביות שלהם (ראה בסיכום זה את החלק של המסה ומסיסות). <!--לדאוג ללינק מסודר-->
admin
664

עריכות

תפריט ניווט