על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.

חיז'ו בטטה / סמי ברדוגו: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
שורה 133: שורה 133:
== מערכת היחסים במשפחה: ==
== מערכת היחסים במשפחה: ==


המשפחה מוצגת כמשפחה מלוכדת, האם עושה כמיטב יכולתה להיטיב עם בניה, והם בנים ממושמעים. עם זאת, נראה שלאדוארד יש תובנות גדולות משל שמעון, בשל יתרון הגיל - הוא בוגר יותר ומגלה הבנה גדולה יותר למצבה של אמו. אדוארד הבכור, מזהה את מצבה השביר, הוא מודע לכך שאם האם לא תתפקד, תשתבש מסגרת החיים שלהם. משום כך, הוא דבק מאוד בשגרת החיים, מנסה להקנות למשפחה ביטחון וסדר, נוטל אחריות בבית, לא רק על אמו אלא גם על אחיו.
שמעון אינו מודע למאמציה של האם לשמור על שגרת חיים. הוא בוחן את הקיים ואינו שבע רצון ממנו.
לאחיו הוא מציג דוגמאות על חיים טובים יותר שיש לאחרים: "סקייטבורד זה אחלה.. שבת על הים זה הכי טוב.. עוף עם גבינה זה הכי טעים.." אדוארד כועס על אחיו שאינו מסתפק בקיים.
למרות זאת, אדוארד אוהב את אחיו. הוא מבין ללבו, אותו הוא מתאר בזמן נסיעתם במונית לחתונה במילים: "הוא נראה לי הכי תמים בעולם והכי עדין ויפה, קצת כמו נסיך קטן שיוצא מהמבצר שלו..".
הוא נוטל חסות על אחיו: "אני נזהר עליו שלא יקטפו לנו אותו ושלא יפצעו בפרי הטהור..".
כך גם לאחר אשפוזה של האם, אדוארד נותר חושב "איך לשמור על הבית ואיך לסדר אותו, כדי שיראה כמו תמיד.."
הוא ממשיך את תפקידה של אמו באחזקת הבית ובהשגחה על אחיו. כששמעון יוצא לשחק עם חברים, הוא צועק לאחיו: "בטטה לא מאוחר ו.. להתראות..".
החום והדאגה של האם מעצבים את אדוארד כמי שנוטל אחריות ותופס את מקומה של אמו כבוגר (וגם של אביו הנעדר) בעוד אחיו- שמעון, ממשיך את הילדות התמימה במשחקי חצר עם חבריו.




 
הלכו לי האצבעות, תהנו!


== סוף סגור \ סוף פתוח ==
== סוף סגור \ סוף פתוח ==
23

עריכות

תפריט ניווט