על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.

גבעולי אשתקד / חיים נחמן ביאליק: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
 
(4 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
===השיר:===
<h2>
עוֹד עַל-קִירוֹת לְבָבֵךְ מִתְרַפְקִים וּתְלוּיִם גִבְעוֹלִים<br><br>
שֶל שׁוֹשַנֵי אֶשְתַקֵד –<br><br>
חֶמְדַת נַפְשִי! רְאִי: בֵין עֲרוּגוֹת הַגָן וְאִילָנָיו<br><br>
אָבִיב חָדָשׁ מְרַקֵד.<br><br>
<br>
וּכְבָר עוֹבֵר הַמַעְדֵר, הִנָעֵץ וְעַפֵר בֶעָפָר,<br><br>
וַעֲרוּגָה, עֲרוּגָה תֵעָדֵר;<br><br>
לא יַעֲבר הָאָבִיב – וּפְרָחִים חֲדָשִים יְשַ גְשְגוּ,<br><br>
אַף-יְטַפְסוּ בִסְרִיגֵי הַגָדֵר.<br><br>
<br>
וּמֵאִילָן לְאִילָן כְבָר קוֹפְצָה מַזְמֵרַת הַגַנָן<br><br>
וּמְקַצֶצֶת בִנְטִיעוֹת;<br><br>
חֶמְדַת נַפְשִי! הַנּוֹבְלוֹת יְלַחֲכוּ עָפָר<br><br>
וְתִחְיֶינָה הַבְרִיאוֹת.<br><br>
<br>
הֲשׁוֹמַעַת אַתְ רֵיחַ שַרְבִיטִים חֲדָשִים וִירקִים<br><br>
בָא עִם רֵיחַ הַנָטָף?<br><br>
כָכָה יִשְגֶה הַפַרְדֵס הַיּוֹנֵק וּמֵינִיק וָחַי<br><br>
בְכָל-רִבֲבוֹת שְבָטָיו.<br><br>
<br>
לִפְנוֹת עֶרֶב – וּבָאָה הַיַלְדָה הַתַמָה, הַיָפָה,<br><br>
בַת הַגַנָן, לְלַקֵט<br><br>
אֶת-כָל-מַפַל מַזְמֵרָה – וְהָיוּ בַלַיְלָה לִבְעֵרָה<br><br>
כל גִבְעוֹלֵי אֶשְתַקֵד.<br><br>
</h2>
נושאו של השיר "גבעולי אשתקד" שנוי במחלוקת. נראה שמדובר ביצירה אותה ניתן לסווג הן כשיר טבע, הן כשיר אישי שמרכזו אהבה, הן כשיר ארספואטי, הן כשיר לאומי וכן כשיר הגותי (פילוסופי). מוסכם על-ידי כל מפרשי השיר, שהעניין העיקרי הנדון בו הוא: כיבוש הישן על-ידי החדש.
נושאו של השיר "גבעולי אשתקד" שנוי במחלוקת. נראה שמדובר ביצירה אותה ניתן לסווג הן כשיר טבע, הן כשיר אישי שמרכזו אהבה, הן כשיר ארספואטי, הן כשיר לאומי וכן כשיר הגותי (פילוסופי). מוסכם על-ידי כל מפרשי השיר, שהעניין העיקרי הנדון בו הוא: כיבוש הישן על-ידי החדש.


תפריט ניווט