הלכתי - תהילים מזמור ב': הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
 
 
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת)
שורה 43: שורה 43:
===פסוק ו' - "אך טוב וחסד ירדפוני כל ימי חיי, ושבתי בבית ה' לאורך ימים." ===
===פסוק ו' - "אך טוב וחסד ירדפוני כל ימי חיי, ושבתי בבית ה' לאורך ימים." ===


אך (=רק) טוב וחסד ירדפוני (=ירדפו אחרי לבוא אלי) כל ימי חיי, ושבתי בבית ה' לאורך ימים (=וישיבתי בבית ה' תהיה לאורך ימים ולא אהיה עוד נודד).
אך (=רק) טוב וחסד ירדפוני (=ירדפו אחרי לבוא אלי) כל ימי חיי, ושבתי בבית ה' לאורך ימים (=וישיבתי בבית ה' תהיה לאורך ימים ולא אהיה עוד נודד).<br>
'''הערה: '''הרד"ק מסיק מהמילים "לאורך ימים" שפסוק זה מדבר על מה שיקרה בעולם הבא.
'''הערה: '''הרד"ק מסיק מהמילים "לאורך ימים" שפסוק זה מדבר על מה שיקרה בעולם הבא.
[ויש מפרשים אחרת ומסיקים שהכוונה במילים אלו היא כמו "כל ימי חיי".]
[ויש מפרשים אחרת ומסיקים שהכוונה במילים אלו היא כמו "כל ימי חיי".]<br>
'''הערה:''' פסוק זה אינו נאמר בלשון מוחלטת, אלא בדרך של בקשה ותפילה: יהי רצון שאך טוב וחסד ירדפוני כל ימי חיי ושיהיה שבתי בבית ה' לאורך ימים. (דעת מקרא)
'''הערה:''' פסוק זה אינו נאמר בלשון מוחלטת, אלא בדרך של בקשה ותפילה: יהי רצון שאך טוב וחסד ירדפוני כל ימי חיי ושיהיה שבתי בבית ה' לאורך ימים. (דעת מקרא)


דברים אחדים בסיכומו של המזמור,
דברים אחדים בסיכומו של המזמור,
בפסוקים ה' - ו' אנחנו רואים שהתחלף המשל של השה והרועה במשל של אורח ובעל בית. במשל של השה והרועה (למעט פסוק ד') מדבר המשורר אל ה' בלשון נסתר (ישובב, ירביצני, וכו') שזו לשון שמביעה ריחוק, ולעומת זאת במשל של האורח ובעל הבית מדבר המשורר אל ה' בלשון נוכח ומדבר (תערוך, דשנת, ושבתי) שזו לשון שמביעה יותר קרבה אל ה'. גם במשל עצמו - שה ורועה - יש ביניהם distance גדול יותר מאשר בעל בית ואורח.
בפסוקים ה' - ו' אנחנו רואים שהתחלף המשל של השה והרועה במשל של אורח ובעל בית. במשל של השה והרועה (למעט פסוק ד') מדבר המשורר אל ה' בלשון נסתר (ישובב, ירביצני, וכו') שזו לשון שמביעה ריחוק, ולעומת זאת במשל של האורח ובעל הבית מדבר המשורר אל ה' בלשון נוכח ומדבר (תערוך, דשנת, ושבתי) שזו לשון שמביעה יותר קרבה אל ה'. גם במשל עצמו - שה ורועה - יש ביניהם distance גדול יותר מאשר בעל בית ואורח.
{{ULR}}
[[קטגוריה:תנ"ך הלכתי]]