השפעותיהם של השינויים המרכזיים בתחומים דמוגרפיה, כלכלה, חברה, דת, חינוך, תרבות ופוליטיקה.: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
שורה 1: שורה 1:
== '''ההשפעות של השינויים בתחום המדע והטכנולוגיה על העולם בתחומים שונים -סיכום''' ==
== '''ההשפעות של השינויים בתחום המדע והטכנולוגיה על העולם בתחומים שונים -סיכום''' ==


=== '''א. בתחום הדמוגרפי''' ===
=== ''' <אדום> א. בתחום הדמוגרפי </אדום> ''' ===


1) '''עלייה בריבוי הטבעי בעקבות התפתחות הרפואה התברואה'''. בשנת 1800 היו באירופה 180 מיליון איש ובתוך שנה הכפילה האוכלוסייה את עצמה ובשנת 1870 היו באירופה 350 מליון איש.  
1) '''עלייה בריבוי הטבעי בעקבות התפתחות הרפואה התברואה'''. בשנת 1800 היו באירופה 180 מיליון איש ובתוך שנה הכפילה האוכלוסייה את עצמה ובשנת 1870 היו באירופה 350 מליון איש.  
שורה 14: שורה 14:
ההגירה הייתה בעיקר ממזרח אירופה לארה"ב ולאוסטרליה.
ההגירה הייתה בעיקר ממזרח אירופה לארה"ב ולאוסטרליה.


==='''ב. בתחום הכלכלי'''===  
==='''<אדום>ב. בתחום הכלכלי</אדום>'''===  


1) '''תהליך תיעוש''' –מעבר ממשק חקלאי למשק תעשייתי המבוסס על טכנולוגיה מודרנית, בהיקפים גדולים.
1) '''תהליך תיעוש''' –מעבר ממשק חקלאי למשק תעשייתי המבוסס על טכנולוגיה מודרנית, בהיקפים גדולים.
שורה 22: שורה 22:
3) '''התפתחות עירונית''' – גדל מספר הערים והם הפכו למרכזי ם מסחריים ותרבותיים.
3) '''התפתחות עירונית''' – גדל מספר הערים והם הפכו למרכזי ם מסחריים ותרבותיים.


=== '''ג. בתחום החברה''' ===
=== '''<אדום>ג. בתחום החברה</אדום>''' ===


'''נוצרו מעמדות חדשים:'''
'''נוצרו מעמדות חדשים:'''
שורה 39: שורה 39:
4) '''חל שינוי במעמד האישה''' – הנשים השתלבו בשוק העבודה ונאבקו על שוויון זכויות
4) '''חל שינוי במעמד האישה''' – הנשים השתלבו בשוק העבודה ונאבקו על שוויון זכויות


==='''ד. בתחום הדת''' ===
==='''<אדום>ד. בתחום הדת</אדום>''' ===


1) '''תהליך של חילון''' – האדם היה מודע יותר לעצמו, משכיל יותר, והפך את האמונה במדע למעין פולחן שתפס את מקום האמונה הדתית.
1) '''תהליך של חילון''' – האדם היה מודע יותר לעצמו, משכיל יותר, והפך את האמונה במדע למעין פולחן שתפס את מקום האמונה הדתית.
שורה 45: שורה 45:
2)''' הפרדה בין דת למדינה''' – הכנסייה נחלשת והכוח עובר למוסדות המדינה.
2)''' הפרדה בין דת למדינה''' – הכנסייה נחלשת והכוח עובר למוסדות המדינה.


==='''ה. בתחום החינוך והתרבות''' ===
==='''<אדום>ה. בתחום החינוך והתרבות</אדום>''' ===


1) '''חינוך ציבורי'''  - בעבר רק אנשי האצולה והכמורה נהנו מהחינוך, וכעת הוא הפך לנחלת הכלל- כולם יכולים להיכנס למערכת החינוך. החינוך עבר מן הכנסייה לידי המדינה , והמדינה הקימה מערכת חינוך ציבורית שבה היה יכול ללמוד כל אזרח- הונהג חינוך חובה עד גיל 14 .
1) '''חינוך ציבורי'''  - בעבר רק אנשי האצולה והכמורה נהנו מהחינוך, וכעת הוא הפך לנחלת הכלל- כולם יכולים להיכנס למערכת החינוך. החינוך עבר מן הכנסייה לידי המדינה , והמדינה הקימה מערכת חינוך ציבורית שבה היה יכול ללמוד כל אזרח- הונהג חינוך חובה עד גיל 14 .
שורה 55: שורה 55:




=== '''ו. בתחום הפוליטי -מדיני''' ===
=== '''<אדום>ו. בתחום הפוליטי -מדיני</אדום>''' ===


1) '''"עידן ההמונים"''' - התחזקות עקרון הדמוקרטיה בעקבות המהפכה האמריקאית המהפכה הצרפתית  והמהפכה התעשייתית עלה כוחו של ההמון דבר שהביא להרחבת זכות הבחירה, ולהקמת מפלגות.
1) '''"עידן ההמונים"''' - התחזקות עקרון הדמוקרטיה בעקבות המהפכה האמריקאית המהפכה הצרפתית  והמהפכה התעשייתית עלה כוחו של ההמון דבר שהביא להרחבת זכות הבחירה, ולהקמת מפלגות.