על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.

כותנות פסים / משה אבן עזרא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
שוחזר לעריכה אחרונה שבוצעה על ידי Kiril
מ (שוחזר לעריכה אחרונה שבוצעה על ידי Kiril)
 
(4 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 2: שורה 2:
<h1>
<h1>
כתנות פסים לבש הגן/ וכסות רקמה מדי דשאו,<BR>
כתנות פסים לבש הגן/ וכסות רקמה מדי דשאו,<BR>
<br>ומעיל תשבץ עטה כל עץ/ ולכל עין הראה פלאו.<BR> <BR><br>
<br>ומעיל תשבץ עטה כל עץ/ ולכל עין הראה פלאו.<BR> <br>
כל ציץ חדש לזמן חודש/ יצא שוחק לקראת בואו- <BR><br>
כל ציץ חדש לזמן חודש/ יצא שוחק לקראת בואו- <BR><br>
אך לפניהם שושן עבר,/ מלך, כי על הורם כיסאו. <BR><br>
אך לפניהם שושן עבר,/ מלך, כי על הורם כיסאו. <BR><br>
שורה 35: שורה 35:
ה. בסיום השיר מתוארת מצווה גדולה לחגוג בשתיית יין את יציאת הגן מעבדות לשמחת הפריחה והחרות.  ניסוח בית 6 מזכיר את קרבן הפסח: "האיש ההוא ישא חטאו" (במדבר ט, 13) ומעלה מחשבה כי המשורר מוצא כאן מכנה משותף בין שחרור הגן לשחרור היהודים ממצרים.<BR>
ה. בסיום השיר מתוארת מצווה גדולה לחגוג בשתיית יין את יציאת הגן מעבדות לשמחת הפריחה והחרות.  ניסוח בית 6 מזכיר את קרבן הפסח: "האיש ההוא ישא חטאו" (במדבר ט, 13) ומעלה מחשבה כי המשורר מוצא כאן מכנה משותף בין שחרור הגן לשחרור היהודים ממצרים.<BR>


הגן התעורר לאביב- הוא עובר תהליך התחדשות לקראת האביב עם סופו של החור- הגן היה בעל צבע אחד בעונת החורף (צבע כהה)ועם בוא האביב הוא הופך לעשיר ומגוון בצבעים כמו כותנת פסים ובגד רקמה (בגלל הפריחה).<BR>  
הגן התעורר לאביב- הוא עובר תהליך התחדשות לקראת האביב עם סופו של החורף- הגן היה בעל צבע אחד בעונת החורף (צבע כהה)ועם בוא האביב הוא הופך לעשיר ומגוון בצבעים כמו כותנת פסים ובגד רקמה (בגלל הפריחה).<BR>


===האנשה:===
===האנשה:===
שורה 54: שורה 54:
"יצא מבין משמר עליו וישנה את בגדי כלאו"- השושן היה ניצן ירוק ועכשיו הוא נפתח- השושן יוצא מן הכלא ומחליף את בגדי האסירים לבגדי מלכות (משנה את צבעו).<BR>
"יצא מבין משמר עליו וישנה את בגדי כלאו"- השושן היה ניצן ירוק ועכשיו הוא נפתח- השושן יוצא מן הכלא ומחליף את בגדי האסירים לבגדי מלכות (משנה את צבעו).<BR>
"משמר עליו"= המשמר שהושם עליו, או האנשת עלי הגביע המגינים על הפרח ודימויים למשמר כבוד או לכלא.<BR> משמר בשיר הוא כנראה בית הסוהר, כמו בסיפור יוסף.<BR>
"משמר עליו"= המשמר שהושם עליו, או האנשת עלי הגביע המגינים על הפרח ודימויים למשמר כבוד או לכלא.<BR> משמר בשיר הוא כנראה בית הסוהר, כמו בסיפור יוסף.<BR>
"וישנה את בגדי כלאו"- קונוטציה מקראי.<BR>
"וישנה את בגדי כלאו"- קונוטציה מקראית.<BR>
והאמת: הביטוי הוא מתוך סיפור שחרורו של המלך יהויכין מכלאו בבבל.<BR>
והאמת: הביטוי הוא מתוך סיפור שחרורו של המלך יהויכין מכלאו בבבל.<BR>
   
   
2,792

עריכות

תפריט ניווט