על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.

מבוא לפסקל: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,290 בתים ,  3 באוקטובר 2007
אין תקציר עריכה
 
(15 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 3: שורה 3:
[[Category:מדעי המחשב]]
[[Category:מדעי המחשב]]
'''מבנה תוכנית'''
'''מבנה תוכנית'''
<div dir="ltr"><pre>
<pre>
program A1;
                ;(input, output)שם התוכנית________Program
var
                {קלט:מה התוכנית קולטת?____}
a,b:integer;
                {פלט:מה התוכנית פולטת?____}
begin
                                                      Var
a:=b;
                            ;סוג הטיפוס:הצהרת משתמשים
end.‎‎
                                                    Begin
</pre></div>
                                      ...גוף התוכנית
                                                    .End
</pre>
 


*'''שם התוכנית'''- שם התוכנית יבוא אחרי המילה program. הוא חייב להתחיל באות ויכול להכיל אח"כ צירוף של אותיות ומספרים.
*'''שם התוכנית'''- שם התוכנית יבוא אחרי המילה program. הוא חייב להתחיל באות ויכול להכיל אח"כ צירוף של אותיות ומספרים.
שורה 29: שורה 32:




====פונקציות פלט====
====פעולות פלט====
אלו הן פונקציות שבהן אנו משתמשים כדי ליצור קשר עם האדם שעובד עם התוכנה(הצגת הודעות טקסט על המסך לדוגמא).
אלו הן פעולות שבהן אנו משתמשים כדי ליצור קשר עם האדם שעובד עם התוכנה(הצגת הודעות טקסט על המסך לדוגמא).


ישנן 2 סוגי פונקציות עיקריות שבהן נשתמש בשביל התוכניות שלנו:
ישנן 2 סוגי פעולות עיקריות שבהן נשתמש בשביל התוכניות שלנו:
<BR>
<BR>
1)'''write'''.
1)'''write'''.- הדפסת הפלט בשורה אחת בלבד.


2) '''writeln'''.
2) '''writeln'''.-הדפסת הפלט בשורה הבאה.


הנה תוכנית קצרה המראה כיצד אנו משתמשים באחת מן הפונקציות כדי לכתוב טקסט על המסך
הנה תוכנית קצרה המראה כיצד אנו משתמשים באחת מן הפעולות כדי לכתוב טקסט על המסך


<div dir="ltr"><pre>
<div dir="ltr"><pre>
שורה 52: שורה 55:


כפי שנכתב מקודם קיימים בפסקל מספר סוגי משתנים.
כפי שנכתב מקודם קיימים בפסקל מספר סוגי משתנים.
כדי לתקשר עם התוכנית ולהעביר לה ערכים ופקודות אנו משתמשים במספר פונקציות בסיסיות שאיתן אנו קוראים ערך אשר הוקש ע"י המשתמש,אל תוך משתנה מוגדר מראש.
כדי לתקשר עם התוכנית ולהעביר לה ערכים ופקודות אנו משתמשים במספר פעולות בסיסיות שאיתן אנו קוראים ערך אשר הוקש ע"י המשתמש,אל תוך משתנה מוגדר מראש.
 
ניתן דוגמא בה נראה את הפקודה לקליטה של ''כול דבר'' מהמשתמש.
 
<div dir="ltr"><pre>
Program Klita;
var a:integer; {תתעלמו ביינתים}
begin
writeln('הקש מספר שלם');
'''Readln(a);'''
end.
</pre></div>
 
מה שבתוך הסוגריים הוא המשתנה '''לתוכו''' אנו קולטים דברים מהמשתמש.
מה שהתוכנה תבצע הוא לחכות עד שהמשתמש יכניס קלט מסוג "'''מספר  שלם'''".
 
 
== פעולות השמה ==
 
את הפעולות השמה כותבים כך:
 
http://www.sikumuna.co.il/images/Asama_Comp.jpg
 
 
 
 
 
למי שרוצה לדעת עוד על פסקל הנה קישור:
[http://www.underwar.co.il/download.asp?ID=288 מדריך למתלמדים בפסקל]

תפריט ניווט