על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.

תהליכי שילוב ודחייה של היהודים וביטוייהם.: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
 
(2 גרסאות ביניים של משתמש אחר אחד אינן מוצגות)
שורה 40: שורה 40:


אחרים שלא שמרו מצוות אך היו גאים במורשת היהודית, בקשו לשמור על הייחוד היהודי תוך השתלבות בחברה הסובבת.
אחרים שלא שמרו מצוות אך היו גאים במורשת היהודית, בקשו לשמור על הייחוד היהודי תוך השתלבות בחברה הסובבת.
היו יהודים שהתלהבו ממגמת השתלבות ומיהרו להיטמע בחברה הנוצרית כדי להוכיח שהם ראויים לאמנציפציה.  
היו יהודים שהתלהבו ממגמת השתלבות ומיהרו להיטמע בחברה הנוצרית כדי להוכיח שהם ראויים לאמנציפציה.
 
 
 


=== '''תהליכי שילוב ותהליכי דחייה של יהודים וביטוייהם בצרפת''' ===
=== '''תהליכי שילוב ותהליכי דחייה של יהודים וביטוייהם בצרפת''' ===


==== '''ביטויי שילוב בצרפת:''' ====
==== '''ביטויי שילוב בצרפת:''' ====
*'''בתחום הפוליטי''' – יצחק אדולף כרמייה יהודי צרפתי, שהיה עו"ד מפורסם ופעיל בשמאל,  
*'''בתחום הפוליטי''' – יצחק אדולף כרמייה יהודי צרפתי, שהיה עו"ד מפורסם ופעיל בשמאל,  
נבחר לפרלמנט הצרפתי, מונה לשר המשפטים בממשלת צרפת, ומאוחר יותר נבחר כסנטור לכל ימי חייו.<BR>במשך כל חייו הציבוריים היה כרמייה פעיל בעניינים יהודיים. בהיותו שר המשפטים חתם  על צו שהעניק  ליהודי אלג'ריה אזרחות צרפתית.
נבחר לפרלמנט הצרפתי, מונה לשר המשפטים בממשלת צרפת, ומאוחר יותר נבחר כסנטור לכל ימי חייו.<BR>במשך כל חייו הציבוריים היה כרמייה פעיל בעניינים יהודיים. בהיותו שר המשפטים חתם  על צו שהעניק  ליהודי אלג'ריה אזרחות צרפתית.
שורה 110: שורה 105:


בראש המאבק לזיכויו של דרייפוס עמד הסופר הצרפתי אמיל זולא, שפרסם את המאמר המפורסם "'''אני מאשים'''". בלחץ דעת הקהל נערך לדרייפוס משפט חוזר, והוא קיבל זיכוי סופי ב-1906.
בראש המאבק לזיכויו של דרייפוס עמד הסופר הצרפתי אמיל זולא, שפרסם את המאמר המפורסם "'''אני מאשים'''". בלחץ דעת הקהל נערך לדרייפוס משפט חוזר, והוא קיבל זיכוי סופי ב-1906.
[[קטגוריה:היסטוריה א']]

תפריט ניווט