על מנת לערוך סיכומים נדרש לפתוח חשבון.

קח מצביה דמי עינב באקדחה / שמואל הנגיד: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
(2 גרסאות ביניים של משתמש אחר אחד אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
'''השיר:'''
<h1>
קח מצביה דמי ענב באקדחה<br><br>
ברה, כמו אש בתוך ברד מלקחה.<br><br>
בעלת שפתות כחוט שני, וחך לה כיין<br><br>
הטוב, ופיה כגופתה מרקחה.<br><br>
מדם חללים קצה ידה מאדם,<br><br>
לכן חציה כאודם ומחציתה בדולחה<br><br>
</h1>
'''פירושי מילים'''
'''פירושי מילים'''


דמי ענב - היין. אקדח – א) אבן אדומה ויקרה ששימשה בימה"ב לקישוט בניינים;  ב) גביע.
דמי ענב - היין. אקדח – א) אבן אדומה ויקרה ששימשה בימה"ב לקישוט בניינים;  ב) גביע.


ברה – נקייה, טהורה, זכה, בהירה, לבנה. מלקחה - שלקחו אותה.  
ברה – נקייה, טהורה, זכה, בהירה, לבנה.  
 
מלקחה - שלקחו אותה.  


"אש בתוך ברד" – אש התשוקה שמציתה הנערה היפה, המגישה את גביע היין.
"אש בתוך ברד" – אש התשוקה שמציתה הנערה היפה, המגישה את גביע היין.
שורה 67: שורה 79:
   
   
'''דימויים''':
'''דימויים''':


"כמו אש"; "כחוט שני"; "חך לה כיין הטוב"; "חציה כאודם" – כל הדימויים תורמים להצגת דמותה של הנערה הנחשקת כמי שיופיה וריחה נפלאים ומושכים את הגברים הנופלים חללים לרגליה.
"כמו אש"; "כחוט שני"; "חך לה כיין הטוב"; "חציה כאודם" – כל הדימויים תורמים להצגת דמותה של הנערה הנחשקת כמי שיופיה וריחה נפלאים ומושכים את הגברים הנופלים חללים לרגליה.
שורה 73: שורה 86:


'''ניגודים''':
'''ניגודים''':


אש – ברד        ניגוד בין חום לקור – בין חום התשוקה לנערה לבין קרירותה כלפי החושק בה.
אש – ברד        ניגוד בין חום לקור – בין חום התשוקה לנערה לבין קרירותה כלפי החושק בה.
שורה 94: שורה 108:


'''צימוד''':
'''צימוד''':


דם - אדם – אודם: אלו ביטויים שונים לצבע האדום המסמל בו-זמנית גם יופי ותשוקה אך גם הרס ואכזריות (יין אדום, שפתיים אדומות, דם אדום).
דם - אדם – אודם: אלו ביטויים שונים לצבע האדום המסמל בו-זמנית גם יופי ותשוקה אך גם הרס ואכזריות (יין אדום, שפתיים אדומות, דם אדום).

תפריט ניווט